نرم افزار تاکس (TOX) بهترین جایگزین اسکایپ از لحاظ سرعت و امنیت


نرم افزار تاکس (TOX) بهترین جایگزین اسکایپ از لحاظ سرعت و امنیت

قدیم ترها، برای برقراری ارتباط، دو راه بیشتر وجود نداشت. یا نامه یا تلفن. ولی امروز هر گوشی و لپتاپی، پر از اپلیکیشن های ارتباطی است که امکان انتقال مسیج های متنی، صوتی و تصویری را می دهد.
شما به دلایل مختلف، ممکن است که بخواهید از یک اپلیکیشن امن و جذاب استفاده کنید. امروز می خواهیم اپلیکیشن تاکس را به شما معرفی کنیم.
TOX، اپلیکیشنی است که بنا بر ادعای سازندگانش، حفظ حریم خصوصی و امنیت شما را در اولویت قرار داده است. یه اپلیکیشن ارتباطی رایگان است که ارتباط صوتی، نوشتاری و تصویری را برای شما فراهم می کند.
به نحوی می تواند جایگزین اسکایپ باشد. چون هم ویژگی های اسکایپ، مانند برقراری ارتباط متنی، صوتی و تصویری را دارد و هم برخلاف اسکایپ، در کارهای شما سرک نمی کشد و اپلیکیشن مزاحمی نیست.
اپلیکیشن تاکس در مراحل اولیه است و بیشتر به درد کسانی می خورد که کنجکاو هستند و می خواهند از کارکرد این اپلیکیشن سر در بیاورند. پس اگر از کسانی هستید که دوست دارند اپ های جدید را بشناسند، با ما همراه باشید.
تاکس، شما را با تبلیغات آزار نمی دهد، و ادعا می کند که اطلاعات شما را جمع آوری نمی کند. یک نرم افزار open-source است که روز به روز در حال بهتر شدن است و دارد تغییر می کند. بنابراین ممکن است که همه ویژگی هایش همیشه عالی نباشد.
البته سیستم امنیتی TOX، هنوز مورد بازبینی دقیق قرار نگرفته است اما بنابر ادعای سازندگانش، از سیستم رمزگذاری مناسبی استفاده می کند و همه چیز طبق سیستم NACL رمزگذاری می شود.
تاکس، برای سیستم عامل های مختلف در دسترس است. برای هر سیستم عامل، client های متفاوت دارد که البته هم پوشانی هم دارند. برای ویندوز، مک، لینوکس و IOS، client های qTOX، TOXic، TOXi، uTOX، Blite و antidote موجود هستند. هنوز client موفقی برای اندروید نهایی نشده است. لیست client ها و سیستم عامل ها را می توانید در آدرس : wiki.tox.im/Client ببینید.
اگر به وبسایت wiki.tox.im بروید. دکمه دانلود را وسط صفحه می بینید:

نرم افزار تاکس (TOX) بهترین جایگزین اسکایپ از لحاظ سرعت و امنیت

روی آن کلیک کنید تا به صفحه لینک های دانلود منتقل بشوید. حالا می توانید برای سیستم عامل های دلخواه تان، لینک دانلود را پیدا کنید. برای ویندوز، دقت کنید که نسخه مناسب سیستم تان را از لحاظ ۳۲ bit یا ۶۴ bit دانلود و نصب کنید.
در واقع فعلا بهترین سیستم عاملی که با آن می شود از تاکس استفاده کرد، ویندوز و لینوکس است. تاکس، با شبکه TOR هم سازگار است. بعد از اینکه TOR را نصب کردید، مطمئن باشید که فعال است و کار می کند.
 بعد در clientِ uTOX، به بخش settings بروید. برای این کار، کافی است روی علامت چرخنده، در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید.

نرم افزار تاکس (TOX) بهترین جایگزین اسکایپ از لحاظ سرعت و امنیت

گزینه های IPV6 و UDP را در حالت NO قرار دهید. Proxy را روی always use بگذارید و برای IP مقدار ۱۲۷٫۰٫۰٫۱ و برای port، مقدار ۹۰۵۰ را وارد کنید. حالا اگر تاکس را ریستارت کنید، دیگر روی شبکه Tor بالا می آید.
برای client های ویندوزی، در  بخش settings می توانید آی دی تاکس را در قسمت name انتخاب کنید. آی دی تاکس درواقع کلید عمومی شماست و شما برای چت با دیگران، آن را با طرف مقابل تان، share می کنید.
وقتی که طرف مقابل تان، ID Tox شما را به لیستش اضافه کرد. شما می توانید با آن چت کنید. استفاده از آی دی تاکس به شما کمک می کند که احتمال ناشناس ماندن تان در فضای مجازی بالاتر برود و اینکه با استفاده از تاکس های دیگر، نیازی به ثبت نام اولیه در تاکس ندارید.
برای به روز بودن  و دریافت آخرین مقالات و مطالب علمی-آموزشی و مباحث خانواده به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

نرم افزار تاکس (TOX) بهترین جایگزین اسکایپ از لحاظ سرعت و امنیت


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog