این ۶ نوع سرطان که آقایان را تهدید می کند + علائم آن

سرطان پروستات:
علائم اولیه : این نوع از سرطان معمولا بدون هیچ علائمی بروز می کند و تنها با انجام آزمایشان مرتبط و نمونه برداری قابل تشخیص است.
علائم گمراه کننده : اختلال یا تکرر ادرار یا عدم تخلیه کامل مثانه ممکن است مربوط به بزرگی پروستات یا انسداد مجرای ادرار باشد و نه سرطان.
سرطان ریه
علائم اولیه : سرفه های مزمن یا سرفه های همراه با خون­ریزی. درد قفسه سینه که بدون هیچ دلیلی و به طور دائم احساس شود. انجام نمونه برداری به تشخیص زود هنگام کمک خواهد کرد.
علائم گمراه کننده : التهاب ریه و لکه های سفید رنگ که در عکس برداری رادیولوژی دیده می شوند.
سرطان روده
علائم اولیه : در نیمی از موارد، هیچ علائمی مشاهده نمی شود. در صورت مشاهده خون در مدفوع هرگز نباید آن را نادیده بگیرید، حتی اگر تنها یک مرتبه مشاهده شود.
علائم گمراه کننده : در مردان کمتر از ۵۰ سال معمولا خون ریزی به علت وجود هموروئید، ورم روده یا وجود مشکلی در رگ های خونی موجود در آن منطقه اتفاق می افتد.
سرطان مثانه
علائم اولیه : وجود خون در ادرار که البته در سنین پایین تر از ۶۰ سال ممکن است به علت وجود سنگ کلیه بروز پیدا کند. در اکثر مواقع سرطان مثانه بر لایه داخلی آن اثر می کند و با آزمایش ادرار قابل تشخیص است که در صورت تشخیص زود هنگام به سادگی معالجه می شود.
علائم گمراه کننده: تکرر ادرار یا ادرار همراه با درد، بیشتر نشانه عفونت مجرای ادرار است.
سرطان غدد لنفاوی
علائم اولیه : وجود توده لنفاوی ورم کرده و بدون درد در ناحیه گردن، زیر بغل یا کشاله ران، کاهش وزن بدون دلیل در یک الی دو هفته، خارش در محل وجود توده لنفاوی بدون علائم حساسیت پوستی. البته ممکن است این غدد به علت عفونت نیز دچار ورم شوند که اگر بیش از یک هفته ادامه پیدا کند، باید توسط پزشک معاینه شوید و انجام آزمایش خون و نمونه برداری در این صورت الزامی است.
علائم گمراه کننده: غدد لنفاوی ممکن است به علت عفونت نیز دچار ورم شوند.
سرطان پوست
علائم اولیه : بروز ناگهانی خال های پوستی، تغییر رنگ یا سایز خال های قبلی همراه با خارش یا درد و خونریزی. تنها راه تشخیص این بیماری نمونه برداری از پوست است.
علائم گمراه کننده: سفت شدن یا تیره شدن پوست در یک منطقه که ممکن است به علت سرما یا حساسیت ایجاد شود./مجله زندگی ایده

این ۶ نوع سرطان که آقایان را تهدید می کند + علائم آن


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog