خواص کنجد

کنجد، گرم و بسیار مغذی است؛ و در اکثر کشورهای فقیر به عنوان جانشین گوشت به‌‏کار می‌‏رود. طبیعت آن، گرم و خشک است.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، کنجد را بخورید. مغذی و نرم کننده است، برای سینه مفید می‌باشد و صدا راباز می‌کند. برای روماتیسم و مشکلاتی مثل بی‌‏حسی، کرختی و فلج مفید است. در درمان یبوست، فشار خون بالا و بیماری‌های رحم نیز نقش کمکی دارد.
آن را مخلوط با نخود دم کرده و بخورید. برای اختلالات قاعدگی مفید است.
اگر تا مدتی شیره حاصل از کنجد کوبیده را، با نبات بخورید، در رفع سوزش معده و دفع سنگ کلیه موثر است. هشت گرم از دانه کنجد را با ۲۴ گرم مغز گردو کوبیده و بخورید؛ به قطع خونریزیِ بواسیر کمک می‌‏کند.
ضماد کنجد، ورم را کاهش داده و نرم‌‏کننده پوست است. آثار کبودی و سیاهی پوست را برطرف می‌کند. برای رفع سوختگی حاصل از آتش مفید بوده، بعد از سوختگی مانع تاول زدن می‌شود و مسکن درد و سوزش آن است.
توجه کنید که دانه کنجد، دیرهضم است و اصلاح‌‏کننده آن، عسل می‌باشد. یعنی از نظر طب سنتی، بهتر است آن را با عسل مصرف کرد تا طبع فرد تعدیل شده و هضم آن ساده‌‏تر شود، همچنین جلوی مشکلات احتمالی را بگیرد. خواص درمانی روغن کنجد
روغن کنجد، مقوی، ملین و مسهل است. لطیف‌‏کننده صداست و آن را باز می‌کند. برای رفع سرفه خشک، تنگی نفس و زخم ریه مفید است. تشنج را تسکین می‌دهد.
اسید معده را کم کرده و استقامت بدن را در برابر سموم جانوران گزنده زیاد می‌‏کند.
مالیدن آن روی پوست، باعث می‌‏شود پوست دست و صورت، درخشان و شفاف ‌شود. ترک‌‏های دست را بهبود ‌بخشیده و ورم ناشی از ضربه خوردن را فرومی‌‏نشاند. برای درمان زخم آبله مفید است، و خارش بین انگشتان را برطرف می‌کند.
آن را با اسپرزه یا اسفرزه مخلوط کنید و بر موضع بمالید. برای رفع خشونت پوست و درمان سوختگی حاصل از آتش مفید است.
ابتدا، ده مثقال « حدودا ۴۷ گرم » از برگ گیاه « مورد »را در یک لیوان بجوشانید، بعد آب آن را با نصف همان مقدار، روغن کنجد مخلوط کرده بجوشانید و دایم هم بزنید تا آبش تبخیر شده و روغن بماند. این روغن را هر روز بر سر بمالید، ریزش مو را کم می‌کند.
توجه کنید که روغن کنجد، زود به صفرا تبدیل می‌شود. پس برای اشخاص سوداوی مزاج، مضر بوده و به دیرتر هضم شدن غذهای آنها منجر می‌شود. اصلاح‌‏کننده آن آب پیاز و آبلیمو است.

خواص کنجد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog