ویتامین های گروه B و سندروم های قاعدگی




این ماده در سال ۱۸۹۰ از مخمر آبجو و سبوس برنج استخراج شد. این ویتامین که در ابتدا به عنوان بک ویتامین واحد شناخته می شد، به تدریج از دهه ۱۹۲۰ به بعد به موارد متعددی تقسیم شد. تاکنون ۱۵ مورد ویتامین در گروه B شناسایی شده است. و پیشرفت های جدیدی در زمینه بررسی علائم کلینیکی کمبودهای ناشی از فقر ویتامین های گروه B به وجود آمده است.
به طور خلاصه، گروه ویتامین های B اساساً شامل موارد زیر است.
الف- ویتامین های تغذیه کننده اعصاب B1 ، B6 ب- ویتامین های مسئول انجام آنابولیسم B2 ، B5 ج- ویتامین های مسئول انجام کاتابولیسم B3 ، B4 د- ویتامین های ضد کم خونی B9 ، B12
تحقیقات پژوهشگران نشان داده است که کمبود ویتامین B می تواند بر توانایی بدن، در روند تنظیم تولید استروژن تأثیر گذارد. زیرا بدون ویتامین B بر میزان استروژن بدن افزوده شده، و زیادی استروژن سبب کمبود هرچه بیش تر ویتامین B می شود در نتیجه استروژن بیش تری تولید می گردد. این دور باطل، باعث عدم تعادل هورمونی و سرانجام سندروم پیش از عادت ماهانه می شود. این امر باعث می گردد تا خانم ها بیش تر به ویتامین های گروه B و بالاخص ویتامین B6و ارزشف و نقش آن ها در روند کاستن سندروم پیش از عادت ماهانه اهمیت بیش تری قائل شوند در مصرف و جذب آن جدیت به خرج دهند.
ویتامین B6 با پیریدوکسین : ویتامین گوشتخواران سات. زیرا هر اندازه گوشت (پروتئین) بیش تری مصرف شود؛ بدن نیاز بیش تری به ویتامین B6 خواهد داشت کمبود این ویتامین روی مغز و مجموعه سیستم اعصاب تأثیر می گذارد، و در متابولیسم قندها و چربی ها نیز شرکت دارد و در ساخت هموگلوبین نیز فعال است. ویتامین B6 به اندازه اکسیژن و آب برای بدن اهمیت دارد.
پژوهش های روز افزون باعث گردیده تا ضرورت و اثر این ویتامین در بدن انسان، بیش تر مورد مطالعه قرار گیرد فهرست بلند بالایی از بیماری ها وجود دارند که ویتامین B6 به عنوان درمان احتمالی برای آن ها پذیرفته شده است مانند دیابت، حملات آسم، سندروم های پیش از قاعدگی و … ویتامین B6، به شما کمک می کند تا از شر آب اضافی جمع شده در بدنتان خلاص شوید.

امتیازدهی

Loading...



loading...

ویتامین های گروه B و سندروم های قاعدگی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog