نقش ویتامین B1 در سلامت بدن و منابع آن




ویتامین B1 : این ویتامین، به عنوان ویتامین سیستم اعصاب محسوب می شود زیرا در متابولیسم مغز شرکت دارد. این ماده جذب و تحلیل قندها را فراهم می کند کمبود ویتامین B1 در بدن انسان اختلالات عمومی مثل بی اشتهایی، اسهال، لاغری و نقصان درجه حرارت بدن و هم چنین عوارض عصبی شامل گرفتگی عضلات را به وجود می آورد. در افرادی که فقط از مواد قندی برای تغذیه استفاده می کنند کمبود ویتامین زودتر پدیدار می شود. ضعف عصبی، افسردگی، و ضعف بدنی، از عوارض کمبود این ویتامین می باشد.
اگر زود عصبانی می شوید و پرخاشگر هستید یا افسرده و زود رنج می باشید. و یا از نظر روحی دچار ترس و اندوه شده و نسبت به کار بی میل و بی رغبت می شوید. و یا این که احساس خستگی و بی خوابی کرده و در برابر صدا حساسیت دارید. کمبود ویتامین B1 در بدن شما محسوس می باشد. با مصرف این ویتامین، به کارایی و شادابی خود اضافه کنید.
این ویتامین در اثر حرارت و جوشاندن غذا و نیز خشک کردن سبزی ها از بین می رود.
منابع طبیعی ویتامین B1 : غیر از پوسته و سبوس برنج، ویتامین B1 در زرده تخم مرغ، ماهی، سبزیجات، بادام زمینی، نخود، گوشت، مرغ، جوجه، بوقلمون، جوانه گندم، جو، مارچوبه، مخمر آبجو، گل کلم قمری، فلفل قرمز، بابونه، رازیانه، شنبلیله، گزنه، جوی دو سر، جعفری، نعناع صحرایی، ذرت، آلو خشک، موز، سیر، اسفناج، شلغم، قارچ، لوبیا سبز، خرما، پرتقال، فندق، لوبیا سفید، ریواس وجود دارد.
نکته :
آنتی بیوتیک ها، مواد ضد عفونی، مصرف مواد نشاسته ای زیاد و سایر ترکیبات هیدروکربنه، احتیاج بدن به این ویتامین را بالا می برد.

امتیازدهی

Loading...



loading...

نقش ویتامین B1 در سلامت بدن و منابع آن


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog