فواید ویتامین B9 (اسیدفولیک) و منابع آن




ویتامین B9 (اسیدفولیک) : این ویتامین ضد کم خونی است. زیرا باعث تشکیل گلبول های قرمز در مغز استخوان می شود و روی سیستم عصبی تأثیر می گذارد. اسید فولیک از طریق کاهش هموسیستئین در بدن، ماده شیمیایی مخرب سرخرگ ها که در خون افرادی که گوشت می خورند تجمع می یابد، مانع از بروز بیماری های قلبی و سکته مغزی می شود. این ماده غذایی برای درمان افسردگی و نگرانی و معالجه دیسپلازی گردن رحم نیز مفید بوده، و به عنوان غذای مغز محسوب می شود. این ماده یک عامل ضروری برای تعادل مواد موجود در خون و کارآیی مناسب آن محسوب می شود. در تمام کم خونی ها به خصوص از نوع ضعف پیشرس در نوزادان کم خونی گلبول های بزرگ و غیر طبیعی در دوران بارداری، پلاگر، اسپرو، کم خونی مکالوبلاستیک (خصوصاً در کودکان)، کم خونی شدید و خطرناک، هپاتیت خونی، اسهال خونی، کاهش گلبول های سفید در خون، و تمام ناراحتی های مربوط به خونریزی کاربردهای درمانی دارد.
منابع طبیعی ویتامین B9 (اسیدفولیک) :
اسفناج، جگر، قلوه، تخم مرغ، کلم، مارچوبه، موز، کاسنی، خیار، کاهو، سیب، جو، مخمر آبجو، خرما، انواع عدس، شیر، قارچ، لپه، ماهی تن، سبزی های سبز برگ دار، پرتقال، پنیر، مرغ، جعفری،انجیر.
نکته :
۱- مصرف داروهای خوراکی ضد بارداری نیاز به اسیدفولیک را افزایش می دهد. الکل نیز در جذب اسید فولیک همانند یک دشمن عمل می کند و مانع جذب آن می گردد.
۲- آنتی بیوتیک ها و سولفامیدها با از بین بردن باکتری های روده ای، ساخت اسید فولیک به وسیله آن ها را متوقف می سازند.
۳- اگر به سرطان هورمونی یا نوعی بیماری تشنج را مبتلا می باشید، از مصرف اسید فولیک به مقدار زیاد و به مدت طولانی خودداری کنید.
۴- ۵۰ درصد این ماده مغزی در طی مراحل تهیه، نگهداری و طبخ غذا در منزل از بین می رود. به طور کلی، بیش تر فولات موجود در غذاها توسط گرما و نور نابود می شود.
۵- داروهای ذیل نیاز بدن به ویتامین B9 (اسیدفولیک) را افزایش می دهند. تنباکو، آسپرین، قرص های حاوی شیرلوزالمعده، استروژن، داروهای ضد اسید معده، داروهای التهاب مفصل، داروهای تجویز شده برای تشنج، مالاریا و عفونت های باکتریایی.

امتیازدهی

Loading...



loading...

فواید ویتامین B9 (اسیدفولیک) و منابع آن


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog