ویتامین C (اسید اسکوربیک) چه فوایدی دارد ؟




این ویتامین ضد عفونت است و با فعال کردن تشکیلات پادتن ها، از بدن دفاع می کند. عامل پایداری خون و از بین رفتن سموم است. اکثر حیوانات می توانند آن را تولید کنند ولی انسان و برخی از مهر داران (مثل میمون و خوکچه) نیازمند مصرف خارجی آن هستند از لخته شدن خون و خون مردگی پیشگیری می کند.
باعث التیام یافتن زخم ها و سوختگی ها می شود. این ویتامین جذب آهن را بالا برده، و آهن فریک را به آهن فروز احیا می کند که این عمل در روده صورت گرفته و موجب سهولت جذب آهن می شود. هم چنین در انتقال آهن تزانسفرین پلاسما به فریتین کبد شرکت می کند. ویتامین C در برابر سرطان های مری، دهان، معده و لوزالمعده و احتمالاً گردن رحم، راست روده و پستان، نقش محافظتی دارد. ویتامین C برای جلوگیری به آلرژی ها کمک می کند.
ویتامین C برای تولید هورمون های جنسی لازم است. در غدد فوق کلیوی با تراکم زیادی یافت می شود، این غدد پروژسترون، تستوسترون و استروژن تولید می کنند در یائسگی و بعد از آن، وقتی که غدد فوق کلیوی وظیفه بیش تری در تولید هورمون های جنسی پیدا می کنند، بالا نگه داشتن مقدار جذب ویتامین C اهمیت بسیار دارد. ویتامین C برای زنانی که قاعدگی سنگین دارند، کمک موثری می باشد. نیاز به این ویتامین مخصوصاً آن هنگام که درمعرض آلودگی هستید یا سیگار می کشید، و یا وقتی که با عفونت مبارزه می کنید، افزایش می یابد.
ویتامین اینوزپتول(I) :
این ویتامین سیستم اعصاب را تقویت می کند و راز انباشته شدن چربی در اعضاء جلوگیری می کند. اینوزیتول یک ماده حیاتی جهت نموده مو بوده و میزان کلسترول را در خون پائین می آورد. از سخت شدن شریان ها جلوگیری می نماید. و در سنتز لسیتین و متابولیسم چربی ها و کلسترول و دور کردن چربی ها از کبد دخالت دارد. کمبود آن به تصلب شرائین منجر شده و تولید یبوست می نماید.
اینوزیتول در درمان و رفع اشتباهی، کند ذهنی، خونریزی و ناراحتی های عصبی و افسردگی مناسب است، و نیز برای کاهش کلسترول خون کاربرد دارد.
منابع طبیعی اینوزیتول : مخمر آبجو، انواع میوه ها، حبوبات، لیستین، گوشت قرمز، شیر، شیره قند خام، کشمش، سبزی ها و غلات کامل یافت می شود.
نکته :
مصرف بیش از حد کافئین می تواند باعث کمبود اینوزیتول در بدن شود.

امتیازدهی

Loading...



loading...

ویتامین C (اسید اسکوربیک) چه فوایدی دارد ؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog