شیوه های طبیعی غلبه بر افسردگی در فصول سرما


شیوه های طبیعی غلبه بر افسردگی در فصول سرما

همیشه شکوفه همیشه بهار!
با کمی تغییر در روش زندگی و رژیم غذایی می توانید همیشه شادابی و طراوت بهار را داشته باشید و با کمی استفاده از مکمل های گیاهی انرژی تان را صددرصد افزایش دهید. با رسیدن زمستان، کم کم احساس گرفتگی و دلتنگی به سراغ برخی می آید و بعضی ها انرژی شان تحلیل می رود و آماده سرما خوردن می شوند. بعضی اوقات این موضوع به حالات شخص برمی گردد که به آن SAD یا اختلال ناشی از فصل می گویند ولی اکثر اوقات احساسی است که در فصل زمستان به شخص دست می دهد.
کاهش دهنده های انرژی
اگر در مصرف کافئین زیاده روی کنید، انرژی تان را می گیرد و خسته، بی خواب، مضطرب و بی قرار می شوید و احتمالا سردرد می گیرید. در مقابل، مقدار کم آن، تحمل و استقامت را حتی برای انجام ورزش های سنگین افزایش می دهد و دلیلش این است که کافئین به سلول های ماهیچه ها کمک می کند که اسیدهای چرب بدن را بسوزانند. بهتر است مصرف کافئین را به دو یا سه فنجان در روز کاهش دهید تا از شر مرض زمستان خلاص شوید. اگر فردی ۷۰ کیلویی بیشتر از شش فنجان نوشیدنی های کافئین دار در روز بنوشد، در برابر خطر مسمومیت کافئین قرار می گیرد.
افزایش دهنده های انرژی
غذاهای درست انتخاب کنید تا انرژی تان زیاد شود. اگر درست غذا بخورید انرژی لازم به دست می آورید. به همان میزان غذای نامناسب شما را تبدیل به فردی پف آلود، تنبل و خسته می کند.
غذاهایی که انرژی شما را افزایش می دهد، در زمره غذاهای سالم قرار دارد از این قرارند:
سبزیجات با برگ سبز مثل : کلم بروکلی، اسفناج و کاهو
مواد درون سالاد مثل فلفل، کرفس، هویج خام، تربچه، گوجه و آووکادو.
بنشن مثل: عدس، لوبیا قرمز و سویا.
میوه های تازه مثل: سیب، زغال اخته، تمشک، توت فرنگی و انگور.
ماهی های چرب مثل: قزل آلا، ساردین و کیلکا.
انواع آجیل ها مثل: گردو و دانه های روغنی.
غلات سبوس دار و حبوبات
زیتون و روغن گردو.
نوشیدن مقدار زیاد مایعات مخصوص آب معدنی و جوشانده های گیاهی. سعی کنید تا حد ممکن خوردن کربوهیدرات ها را کم کنید و فقط هر از گاهی سراغشان بروید چون مواد خوراکی کربوهیدرات دار با کم کردن گلوکز خون، انرژی را افزایش می دهد.
برخلاف آن، غذاهایی هستند که هم انرژی را کاهش می دهند و هم بدن را خسته و سنگین می کنند و میزان گلوکز خون را پس از مصرف به میزان زیادی کاهش می دهند مثل غذایهای چرب و شیرین مثل انواع شیرینی ها
غذاهای چرب و شور مثل سیب زمینی سرخ کرده و انواع پیراشکی های گوشتی.
انواع کیک ها، بیسکویت ها و ذرت ها.
مکمل هایی که روح را به بدن باز می گردانند
اگر حس کردید انرژی تان کم شده است، یک عدد مولتی ویتامین بخورید. برخی شواهد نشان داده اند، افرادی که دچار خستگی مزمن هستند میزان ویتامین B بدنشان کم است. مخصوصا ویتامین B6 متخصصان تغذیه معمولا مکمل های حاوی ویتامین B را برای درمان کمبود انرژی تجویز می کنند.
بهتر است مصرف کافئین را به دو یا سه فنجان در روز کاهش دهید تا از شر مرض زمستان خلاص شوید./مجله زندگی ایده آل
برای به روز بودن  و دریافت آخرین مقالات و مطالب علمی-آموزشی و مباحث خانواده به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

شیوه های طبیعی غلبه بر افسردگی در فصول سرما


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog