تمام مسابقات جهام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با کیفیت ۴K HDR فیلم‌برداری می‌شوند

فیفا اعلام کرد تمام مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ در کشور روسیه با فرمت Ultra HD و HDR فیلم‌برداری خواهند شد. همچنین؛ فیفا اعلام کرد برخی از این مسابقات و ویدیوها برای ارایه روی پلتفرم‌های واقعیت مجازی به صورت ۳۶۰ درجه فیلم‌برداری می‌شوند. صدای این مسابقات نیز با فرمت فراگیر (Dolby Atmos یا DTS:X) ضبط شود.

آگهی متنی میان‌متنی:

فیفا در اطلاعیه خود اشاره می‌کند که این ویدیوها در چندین فرمت مختلف (UHD HDR یا ۱۰۸۰i یا ۱۰۸۰p) در دسترس عموم قرار می‌گیرند. به این خاطر که هنوز تمام کشورها نمی‌توانند ویدیوهای ۴K را پخش کنند.

هنوز مشخص نیست کدام شرکت، بازی‌های با فرمت ۴K HDR را پخش خواهد کرد. برخی از کشورهای دارای زیرساخت‌هایی برای پخش مسابقات با وضوح ۴K هستند ولی غالب کشورها هنوز نمی‌توانند این فرمت با کیفیت را پخش کنند. برای مثال؛ در کشور انگلیس تنها یک اپراتور توانسته است به فرمت ۴K سوییچ کند.
فیفا دوست دارد از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و تکنیک‌های سرگرمی و رسانه‌ای در جام جهانی سود ببرد و از پیشگامان این صنعت عقب نیفتد. پخش مسابقات به صورت زنده برای هدست‌های واقعیت مجازی و ۳۶۰ درجه نیز در همین راستا است.

طبق اعلام فیفا در تمامی مسابقات، از ۸ دوربین ۴K HDR و ۸ دوربین ۱۰۸۰p HDR استفاده خواهد کرد. تمام دوربین‌های داخل ورزشگاه‌ها به این ۱۶ دوربین ختم نمی‌شوند و از ۸ دوربین سوپر اسلوموشن و ۲ دوربین اولترا موشن به همراه یک دوربین کابلی و یک دوربین هلی‌کم (پرنده) نیز استفاده شود.
بنابراین؛ تمامی مسابقات از همه زوایا قابل مشاهده خواهند بود و هیچ اتفاقی از چشم دوربین‌ها جا نمی‌افتد. پیش‌بینی می‌شود در جام جهانی پیش‌رو؛ با کیفیت تصویربرداری به مراتب بهتر از جام جهانی برزیل روبرو باشیم.
همان‌طور که گفتیم؛ فیفا چندین کیفیت از فیلم‌برداری مسابقات جام جهانی روسیه را تهیه کرده و در اختیار رسانه‌ها و کشورهای مختلف قرار می‌دهد تا براساس زیرساخت و امکانات خود یک فرمت و کیفیت را برای پخش انتخاب کنند.
متاسفانه در ایران هنوز امکان پخش مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ با کیفیت ۴K فراهم نیست و احتمالا بسیاری از مردم می‌توانند با کیفیت فول اچ‌دی تماشا کنند.
منبع

تمام مسابقات جهام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با کیفیت ۴K HDR فیلم‌برداری می‌شوند


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog