مولفه‌ های اکتسابی هوش پول‌ ساز (علاقه)



لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : 1 امتیاز : 5]


اگر به کاری اشتغال داریم که علاقه‌ ای به انجام آن نداریم، همین حالا باید از آن کار دست بکشیم!. وقتی از کاری که به آن علاقه نداریم، دست می‌ کشیم، تمام انرژیمان صرف پیداکردن راهی برای یافتن شغل مورد علاقه‌ مان میشود و جالب اینجاست که تمام ذهنمان درگیر این میشود که چه کاری برایمان مناسب‌ تر است. شغل ابزاری استجسارحی رشد کردن انسان، نه فقط یک امنیت مالی سطح پایین برای اسارت انسان.
سه توصیه بسیار مهم برای تبدیل علاقه به کسب و کار
۱ – علاقه به تنهایی کافی نیست٬ اگر ما صرفاً علاقه داریم باید تخصص هم داشته باشیم. بهتر است بیشتر بپرسیم تا بیشتر بدانیم٬ آیا راجع به موانع شغلی که با علاقه فقط قصد راه اندازی داریم٬ میدانیم؟ باید علاوه بر علاقه دانش فنی حوزه ی کاری خود را بدانیم٬ همچنین از ابتدا باید بازار هدف و مشتریان خود را پیدا نماییم و بر اساس خواسته و نیاز آنها خدمات یا محصول تولید کنیم نه بر اساس علاقه ی خودمان.
۲ – اگر علاقه به شغل خاصی داریم ولی دانش و تخصص نداریم بهتر است اول شبکه سازی کنیم. یعنی از کسانی که تخصص دارند استفاده نماییم و نگران لو رفتن ایده نباشیم چرا که ما به هیچ عنوان به تنهایی با علاقه ی بدون تخصص نمی توانیم آغاز نماییم. باید یک گروه مشاور فنی و تخصصی در زمینه ی شغلی که علاقه داریم ایجاد کنیم. از کسانی استفاده کنیم که سردی و گرمی بازار را چشیده اند.
۳ – اگر علاقه داریم سریع اقدام کنیم … شاید موانع زیادی در مسیر ما باشد اما علاقه خیلی سرسخت تر از موانع موجود است. تا شروع نکنیم نمی توانیم خیلی دقیق به هدف اصلی برسید . روی کاغذ به تنهایی ما را به موفقیت نمی رساند .
پیشنهاد می کنم اطراف خود را از افرادی پر کنید که چشم‌ اندازی شبیه به شما را دارند. شما در ابتدای کار ساعات کاری بلند مدت و روزهای سختی را انتظار دارید که تنها انگیزه شخصی و ارزش‌ های مشابه یکسان با همکارانمان است که در این موقع به درد شما می‌ خورد.
شور و شوق ما بدون شک یک تجربه ی شیرین در ذهن مشتری خلق خواهد کرد٬ این همان چیزی است که بنای کسب و کار ما را خواهد ساخت. تبدیل علاقه به شغل٬ نه تنها اشتغال زایی ایجاد میکند بلکه به پیشرفت ما کمک میکند.
از همین امروز به فکر راه اندازی شغلی باشیم که به آن علاقه داریم …


لینک منبع

مولفه‌ های اکتسابی هوش پول‌ ساز (علاقه)


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog