۱۱ نشانه ای که آشکارا به شما می گویند لازم است مرخصی بگیرید



لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : 1 امتیاز : 5]


کار کردن، به یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های زندگی افراد در جوامع کنونی و مدرن تبدیل شده است و گاه تا اندازه ای افراد شاغل را درگیر میکند که حتی فرصت کافی برای استفاده از مرخصی های خود را نیز ندارند. برای نمونه آمار بدست آمده از وضعیت کار مردم آمریکا بیانگر این است که مردم این کشور، به طور متوسط، از نیمی از مرخصی های با حقوق خود، برای رفتن به سفر استفاده نمی کنند.
آمار بدست آمده از وب سایت Glassdoor، نشانگر این است که ۶۶% از مردم آمریکا در طول سفر نیز همواره کار می کنند.پنج سال پیش، همین آمار ۶۱% را نشان میداد که خود نشانه افزایش ساعات کار و کاهش تفریح در میان افراد شاغل این کشور است.
“هریس پُل”، یکی از نمایندگان بررسی وضعیت مشاغل در آمریکا، با ۲٫۲۲۴ بزرگسال آمریکایی مصاحبه کرده و از این میان تنها ۷۷۱ نفر، یعنی حدود دو سوم از این جمعیت، در طول ۱۲ ماه اخیر از مرخصی با حقوق خود برای رفتن به سفر استفاده نکرده اند.
بررسی های آماری سبب گردیده، رفتن به سفر در طول تعطیلات، در مقایسه با گذشته اهمیت بیشتری پیدا کند چرا که این امر به افزایش کارآیی فرد در محل کار می انجامد. همچنین باید این موضوع را در نظر گرفت که کار کردن مداوم و بدون استراحت به “فرسودگی شغلی” نیز خواهد انجامید.
همین وضعیت در بسیاری دیگر از کشورهای دنیا از جمله ایران نیز وجود دارد و جمیعی از عوامل از جمله وضعیت اقتصادی، مانع از استفاده بهینه افراد از چنین مرخصی هایی میشود. در ادامه نشانه هایی را برای تان برخواهیم شمرد که اگر شما هم در حال تجربه کردن آنها هستید، لازم است کمی از محیط کار و مسائل مرتبط با آن دور مانده و برای رفتن به یک سفر کوتاه آماده شوید. این نشانه ها را با هم مرور می کنیم:
۱- شبیه عکس شناسنامه مان شده ایم
در واقع اینکه شبیه عکس شناسنامه مان شده باشیم، مزاحی بیش نیست و “مایکل کِر” یکی از سخنگویان تجارت بین الملل و نویسنده کتاب “مزایای مزاح کردن” نیز بر این موضوع صحه گذاشته و می گوید:
“هر نشانه ای از وجود استرس مزمن که به خشونت با همکاران، عدم تمرکز برای انجام فعالیت های روتین و روزمره، سردردهای تنشی، دردهایی در شکم و معده و یا سایر مشکلات جسمانی بیانجامد، احتمال دارد که نشانه ای از وضعیت نامطلوب کار باشد.”
۲- برای خوابیدن دچار مشکل هستیم
“مایکل کِر” توضیح میدهد اگر در وضعیت خواب مان اختلالاتی به وجود آمده، نمی توانیم به راحتی بخوابیم و هر روز ساعت ۳ صبح از خواب بر می خیزیم، احتمالاً یکی از نشانه های خستگی و فرسودگی از کار در ما نمایان شده. گاه تمرکز بیش از اندازه ما به مسائل کاری به چنین وضعیتی می انجامد.”
۳- زندگی شخصی مان به مخاطره افتاده است
اگر مدت هاست که فرصت شام خوردن با اعضای خانواده مان را از دست داده ایم و با آنها برای برخی از فعالیت های رایج از خارج از منزل همراه نبوده ایم، یک سفر خانوادگی می تواند دوباره ما را به آنها پیوند بزند.
۴- اخیراً اشتباهات مان در محل کار افزایش پیدا کرده
اگر میزان اشتباهات ما در محل کار در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کرده و به عنوان مثال در ارائه گزارش های مالی اشتباهات فاحشی می کنیم، این احتمال وجود دارد که ذهن ما نیازمند کمی استراحت باشد.
۵- دیگر اشتیاقی برای کار کردن نداریم
اگر شنبه صبح و برای رفتن به سر کار همچون گذشته اشتیاقی نداریم، احتمالاً به یک وقفه کاری نیاز پیدا خواهیم کرد. زمانی که حتی قادر به خاطر آوردن چیزهایی که در گذشته و در محل کارمان موجبات خوشنودی ما را فراهم می آورد، نیستیم حتماً لازم است با رفتن به یک سفر کوتاه اندکی از کار خود فاصله بگیریم.

۶- شوخ طبعی خود را از دست داده ایم
“کِر” یکی دیگر از نشانه هایی که دور شدن از محل کار را به ما یادآوری میکند فراموش کرد شوخ طبعی های گذشته ماست.
۷- انجام کارهای همیشگی گذشته، برای مان دشوار شده
“کِر” بر این باور است، اگر کارهایی را که در گذشته در محل کارمان انجام داده ایم، اکنون به مانعی بزرگ تبدیل شده اند که قادر به عبور از آن نیستیم، دیدگاه ناسالم ما به مسائل مرتبط با کار را آشکار می سازد. با مشاهده چنین نشانه ای، فاصله گرفتن از کار با رفتن به یک سفر کوتاه ضروری می باشد.
۸- تمام زندگی مان حول محور کار می گردد
اگر معنای تمام زندگی مان به کار خلاصه شده و حتی خود را نیز فراموش کرده ایم، لازم است با رفتن به یک سفر در نزدیک ترین تعطیلات پیش رو، در این وضعیت تغییری به وجود آوریم.

۹- به تنها چیزی که می اندیشیم کار است
“کِر” تأکید میکند اگر بیشتر ساعات روز خود را به کار می اندیشیم و مکالمه های ما نیز حول این محور است، بر رفتن به یک سفر کوتاه در نزدیک ترین تعطیلاتی که در پیش رو داریم تمرکز کنیم.
۱۰- دورهمی های دوستانه هم حال مان را بهتر نمیکند
اگر بعد از رفتن به مهمانی ها و دورهمی های دوستانه، باز هم احساس خوبی پیدا نکردیم و با خستگی به منزل باز می گردید و هیچ انرژی برایمان باقی نمی ماند، با رفتن به یک سفر کوتاه و دور ماندن از محل کارمان به آرامش بیشتری دست یافته و انرژی از دست رفته خود را تجدید کنیم.
۱۱- در محل کارمان مدام به رویاپردازی مشغول هستیم
اگر در محل کارمان به جای تمرکز به آن کاری که مشغول انجام آن هستیم، دائم به بردن یک جایزه مالی بزرگ و یا رفتن به یک سفر رویاپردازی می کنیم و اهداف معین شده در محل کارمان اهمیت چندانی برایمان ندارد، فرصت خوبی برای برنامه ریزی برای رفتن به سفرهای کوتاه است.


لینک منبع

۱۱ نشانه ای که آشکارا به شما می گویند لازم است مرخصی بگیرید


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog