مقصر عملکرد ضعیف کارکنان یک شرکت کیست؟ مدیر یا کارمند؟!



لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : 1 امتیاز : 5]


خانم Sunny Bonnell یکی از مؤسسان Motto ( آژانسی که به مدیران در ساخت و گسترش شرکت‌ های برجسته و عظیم کمک می نماید ) درباره علل استعفای کارمندان این گونه می‌ گوید: امروز به طور اتفاقی این جمله را در جایی خواندم: “مردم با آرزو بر سر کار می‌ آیند و به علت مدیریت ضعیف آنجا را ترک می‌ کنند.”
این جمله من را به یاد تمام دفعاتی که برای مشاوره به شرکت‌ های بزرگی رفته‌ ام انداخت. من و شریک کاری‌ ام Ashleigh مانند شرلوک هولمز و دکتر واتسون به همراه هم به شرکت‌ ها می رویم و آنجا را موشکافانه نگاه می‌ کنیم. ما تحقیق و آزمایش می‌ کنیم و سئوالاتی را از کارمندان می‌ پرسیم. به خوبی می‌ دانیم که هر چه هست در خود شرکت است نه بیرون از آن. از این رو تمام وقتمان را در داخل شرکت می‌ گذرانیم.
اگر شکایت ما این است که افرادمان کم انرژی هستند، تمام تلاش‌ شان را نمی‌ کنند، به اهداف تعیین شده دست پیدا نمی کنند یا به کار علاقه نشان نمی‌ دهند، باید بگویم که مشکل خود ما هستیم نه دیگران.
معمولاً عملکرد ضعیف شرکت به ضعف مدیریت آن برمی‌ گردد. زمانی کارمندان به کار اهمیت نمی‌ دهند که مدیر به خاطر برخی رفتارهای خاص به این مسئله متهم شود. در زیر ۱۱ رفتاری که ناشی از عملکرد ضعیف مدیریت است برای شما به اشتراک میگذاریم:
1- مشغولیت ما آنقدر زیاد است که زمانی برای آشنا شدن با افراد تیم مان نمی گذاریم. 2- در تصمیم گیری‌ ها هیچ اهمیتی به اثر آن بر کارمندان نمی‌ دهیم. 3- همیشه کارهایی که محول می‌ کنیم فوری هستند. از این رو کارمندان منابع و زمان لازم برای رسیدگی بدون استرس به کارها را پیدا نمی کنند. 4- اهداف شرکت را به خوبی برای کارمندان توضیح نمی‌ دهیم و به همین خاطر آنها با بی‌ میلی به کار می‌ پردازند. 5- محیط کاری شلوغ، کهنه، عمومی و قدیمی را برای کارمندان فراهم کرده‌ ایم. 6- هر کسی که ایده‌ ی ما را به چالش بکشد با حالت دفاعی یا پرخاش گونه‌ ی ما مواجه خواهد شد. 7- زمانی که کارمندان به کمک ما نیاز دارند به آنها می‌ گوییم که باید خودشان راه حل را پیدا کنند. 8- موفقیت کارمندان یا شرکت را جشن نمی‌ گیریم. 9- هرگز از دیگران برای کار خوبی که انجام داده‌ اند تشکر نمی‌ کنیم. 10- همه‌ تمرکز ما به بالا رفتن عدد درآمدمان است. 11- هرگز کار را از نظر کارمندانمان نگاه نمی‌ کنیم.
کاپیتان مایکل آبراشوف فرمانده سابق نیروی دریایی در این باره می‌ گوید: “یک مدیر بی‌ دقت قادر است باعث گسستگی اتحاد نیروها، بی‌ علاقگی آنها به کار و نهایتاً استعفای سریعشان شود.”
اگر شما نیز مدیر هستید و مواردی از این لیست را انجام می‌ دهید به سرعت کار خود را ارزیابی کنید و تأثیر آن بر کارمندان را مشاهده کنید.


لینک منبع

مقصر عملکرد ضعیف کارکنان یک شرکت کیست؟ مدیر یا کارمند؟!


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog