فیشینگ چیست؟وراه های مقابله با آن

در این پست می خواهیم با شما درمورد فیشینگ صحبت کنیم. همانطور که می دانید، سالهاست که فیشینگ قربانی می گیرد و علیرغم هشدارهای زیادی که به کاربران داده می شود قربانی های فیشینگ، هنوز خیلی زیاد هستند و هنوز فیشینگ یکی از رایج ترین حملات دیجیتال است.
شاید بپرسید که فیشینگ یعنی چه. فیشینگ به روشی گفته می شود که در آن، فرد حمله کننده سعی می کند هیجان ها و احساسات فرد قربانی را تحریک کند و او را وادار کند که بر روی لینکی که خراب است کلیک کند. در این صورت شاید از او بخواهد که سریع، پسوردش را عوض کند و یا اطلاعات مهمی را در جایی، ضبط و ثبت کند. مهمترین دلیل رایج بودن و خطرناک بودن فیشینگ این است که روی تنبلی و احساسات انسان سرمایه گذاری می کند و تا الان هم موفق بوده است. اما روش هایی برای جلوگیری از فیشینگ وجود دارد که هرچند امنیت صددرصد را به همراه ندارند اما ریسک را پایین می آورند.
ما در این برنامه می خواهیم نرم افزاری را به شما معرفی کنیم که می تواند شما را در برابر فیشینگ کمک کند. اسم این نرم افزار، Phishing Detective است.

فیشینگ چیست؟وراه های مقابله با آن

نرم افزار رایگانی است و به شما کمک می کند تا لینک های مشکوک را سریعتر و بهتر تشخیص بدهید.
این اپلیکیشن را در Google Play سرچ کنید و مراقب باشید اپلیکیشنی را دانلود کنید که محصول شرکت DoubleR Software باشد.
امکان سرچ کامل هر نوع فیشینگ، و همچنین شرکت هایی که هدف این نوع حملات قرار گرفته اند در این اپلیکیشن وجود دارد.
همچنین این اپلیکیشن با نشان دادن اسکرین شات های مختلف، نحوه تشخیص جعلی بودن پیچ را به شما نشان می دهد.
برای استفاده از این اپلیکیشن، کافی است اگر به لینک مشکوکی برخوردید، آن لینک یا قسمتی از آن را کپی کنید و آن را در این اپلیکیشن قرار دهید. در این صورت، Phishing Detective این لینک را در دیتابیس عظیمی که دارد جستجو می کند و اگر قبلا این لینک شناسایی شده باشد، به همراه همه شرکت های مهمی که مورد هدف آن لینک قرار گرفته، به شما اطلاع می دهد. همچنین شما می توانید این لینک را از جاهای مختلف بردارید: از ایمیل، توئیتر، گوگل پلاس و غیره.
فراموش نکنید که برای استفاده از این اپلیکیشن و ویژگی های آن، مرورگر default را نباید مرورگر اندروید قرار بدهید. همچنین توجه بکنید که امنیت صددرصد وجود ندارد و یک اپلیکیشن نمی تواند همه کارها را برای شما انجام دهد. اولین و مهمترین قدم در برابر حملات فیشینگ، حواس جمع و چشمان باز است. شما تا به لینکی مشکوک نشوید، آن را در اپلیکیشن قرار نمی دهید. پس لطفا مراقب باشید.
برای به روز بودن  و دریافت آخرین مقالات و مطالب علمی-آموزشی و مباحث خانواده به کانال تلگرامی ما بپیوندید.
 

فیشینگ چیست؟وراه های مقابله با آن


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog