چگونه از بروز سکته قلبی و مغزی جلوگیری کنیم؟




پروفسور پاولینگ (از دانشگاه کالیفرنیا) که متخصص بیوشیمی و بنیان گذار علم نوین تغذیه و علم پزشکی تغذیه به نام ارتومولکولر پزشکی می باشد و موفق به دریافت دو جایزه نوبل شده اند، به اثبات رساندند که سکته های قلبی و مغزی، دو عامل اصلی مرگ و میر انسان ها در اثر نااگاهی و بی اطلاعی از تغذیه سالم بوجود می آید. وی هم چنین تاکید دارد سکته های قلبی و مغزی خود در بدن بوجود نمی آیند بلکه خود انسان ها هستند که به مواد حیاتی غذا ناآگاه بوده و همین اشتباهات تغذیه و روی آوردن به مواد غیر طبیعی و ناسالم منجر به گرفتگی عروق و رسوبات عروقی و در نهایت سکته های قلبی یا مغزی می شود. همچنین ایشان می فرمایند، که در قرن بیست و یکم سکته های قلبی و مغزی که در اثر رسوبات زاید و اشتباهات تغذیه ای در جدار عروق و تنگی معتاقب آن ایجاد می شود می تواند از بین برود و ناپدید شود همان گونه که در قرن های گذشته شاهد ریشه کن شدن اپیدمی های (همه گیری) امراضی مثل طاعون وبا، فلج اطفال و … بوده ایم. پروفسور روزه ویلیامز (از مرکز تحقیقات و پژوهش انگلستان که در سالهای ۱۹۴۲-۱۹۴۱ جنگ جهانی دوم- دو ویتامین از خانواده گروه B به نام های اسید فولیک و اسیدپانتوتنیک را کشف کردند) نیز نتایج تحقیقات پروفسور پاولینگ را تایید می کنند و معتقدند  که با دانش تغذیه صحیح و مصرف ویتامین های مورد نیاز بدن، می توان از تشکیل رسوبات زائد مواد غذایی در جدار عروق، جلوگیری کرد و بدین وسیله کلیه امراض عروقی منجر به سکته ها را از بین برد.
در حال حاضر میلیاردها دلار در سال صرف هزینه های درمان بیماران قلبی- عروقی و مغزی می شود که مسلماً صدمه اقتصادی بالایی برای هر کشور و دولتی است . بر طبق آمار بین المللی بدست امده، در کشور آلمان در سال ۱۹۹۵ میلادی حدود چهارصد هزار انسان جان خود را از دست داده اند و علت اصلی آن عدم آگاهی به نحوه صحیح غذا خوردن و نیازهای بدن و افزایش مصرف بی رویه چربی های مضر و ناسازگار با بدن بوده است. کشور آلمان کشوری صاحب نام در تکنولوژی پیشرفته پزشکی و خدمات پزشکی می باشد ولی می بینیم که با وجود تکنولوژی پیشرفته و هزینه های گزافی که صرف دارو و درمان و امکانات بیمارستانی و بشری می شود و با وجود کاردیولوگ های معروف (متخصصین قلب و عروق)، آمار تعداد بیماران و مرگ و میر روز به روز نه تنها کاسته نمی شود بلکه افزوده هم می شود. فکر می کنید راه علاج و کاهش مرگ و میر در چیست؟
آگاه کردن مردم از نحوه تغذیه صحیح می تواند به راحتی این مسئله را حل کند.با داشتن روش صحیح تغذیه ای و اهمیت دادن به علم تغذیه و پیشگیری قبل از ابتلا و آگاهی دادن مردم، نه تنها همه انسان ها می توانند زندگی سالم و به دور از بیماری داشته باشند. بلکه از هزینه های گزافی که بی مورد در این راه هدر می رود نیز کاسته می شود.
به یاد داشته باشید که ارزان ترین داروی الهی که طبیعت در اختیار ما قرار داده است میوه ها سبزیجات و ویتامین ها هستند که ما را از کلیه امراض محافظت می کنند.
چگونه از بروز سکته قلبی و مغزی جلوگیری کنیم؟

امتیازدهی

Loading...



loading...

چگونه از بروز سکته قلبی و مغزی جلوگیری کنیم؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog