بیماری های قلبی عروقی چگونه ایجاد می شوند ؟

مکانیسم گرفتگی عروق سالیان سال است که در تمامی کتاب های علمی نوشته شده است ولی واقعیت آن در چند سال گذشته شناخته شده است و همان طور که گفته شد برای یافتن راه علاج هرچیزی ابتدا باید عامل ایجاد کننده شناخته شده تا بتوانیم به طور صحیح و کامل با آن مبارزه کنیم و چون در دورانی به سر می بریم که گفته می شود پی به آن برده اند، می توانیم علاج را هم داشته باشیم ۶۰ سال گذشته با همه پیشرفت های انجام شده شاهد افزایش روند سکته ها بوده ایم ولی امروزه می توانیم جلوی آن را بگیریم. سکته ها و بیماری های قلبی عروقی به دنبال گرفتگی و تنگی های عروق ایجاد می شوند. به عبارتی ریشه سکته های قلبی، تنگی عروق است. امروزه به عوامل ایجاد کننده تنگی عروق پی برده شده است. آرتریواسکلروز یا تنگی عروق به دنبال سخت شدن تدریجی جدار عروق (شریان ها) که به آن Stenosis (استنوز) گویند شروع می شود با ازدیاد تنگی جدار شریان ها که به دنبال اشتباهات تغذیه ای پیشرفت می کند، در نهایت گرفتگی کم کم بیشتر و جریان خون عبور کننده کمتر شده تا زمانی که گرفتگی کامل شده و اجازه عبور خون در رگ ها را ندهد. در این حالت سلول ها و اعضایی که از این شریان خون و اکسیژن لازم را دریافت می کردند، دچار کاهش اکسیژن و مواد لازم شده و از بین می روند که در این حالت سکته ایجاد می شود.
از طرفی در زمانی که جدار عروق تنگ می شود، خون با فشار بیشتری عبور می کند (طبق قوانین فیزیک) و می تواند باعث کنده شدن توده های ترومبوسیتی (به علت به هم چسبیدن ترومبوسیت ها ایجاد می شوند و به آن ها ترومبوز گویند) و حرکت آن ها در عروق و همراه خون شود. این توده ها در شریان های ریزتر گیر کرده و می توانند باعث انسداد ناگهانی در مسیر شریان شده و عوارض قطع خونرسانی را بدهند و همان گونه که گفته شد بدون خون و اکسیژن بافت ها و سلول ها در فشار ناشی از نرسیدن اکسیژن قرار گرفته و دچار بی غذایی و کم اکسیژنی می شوند و اگر این حالت ادامه یابد، سلول ها در اثر کم اکسیژنی می میرند. اگر این حالت در قلب ایجاد شود، باعث سکته قلبی می شود، به عبارتی سلول های قلبی به دنبال گرفتگی عروق و نرسیدن اکسیژن و غذا به سلول ها در عرض چند دقیقه خواهند مرد که به این حالت کرونال اسکلروز یا آرتریواسکلروز قلبی- عروقی گویند که نتیجه آن سکته قلبی است. مشابه چنین حالتی در عروق مغز و سلول های مغزی، سکته مغزی را ایجاد می کند و اگر در عروق بزرگ پاها چنین اتفاقی بیافتد و مانع از رسیدن اکسیژن و غذا به شریان های تحتانی شود، منجر به لنگیدن متناوب (claudicassio intermittent) می گردد، که با درد و لنگیدن پا خود را نشان می دهد.
همه ما خوشبختانه در سال های اخیر در دنیا علاج این بیماری های ناعلاج قبلی بدست آمده است و FDA آمریکا و I.K.S سوئیس هم آنرا تایید کرده اند این شگفتی قرن۲۱، پادما ۲۸ PADMA نام دارد که از ۲۲ ماده گیاهی تشکیل شده است و امروزه برای درمان آرتریواسکلروز عروق قلبی و گرفتگی عروق پا و دیگر عروق استفاده می شود.
بیماری های قلبی  عروقی چگونه ایجاد می شوند ؟

امتیازدهی

Loading...



loading...

بیماری های قلبی عروقی چگونه ایجاد می شوند ؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog