نقش مهم ویتامین E در سالم نگه داشتن عروق و قلب




بررسی آزمایشگاهی وسیعی به نام Monika Study (Monitoring Cardio Vascular Disease) توسط سازمان بهداشت جهانی WHO(World Health Organization) انجام گرفته است که درآن تعداد زیادی از کشورهای مختلف شرکت داده شده بودند. شرکت کنندگان، مردان سنین متوسط از ۱۶ کشور اروپایی بوده اند که تنها ۶۰۰۰ نفر آن ها از کشور آلمان (شهرهامبورگ) بوده است. این بررسی بزرگترین آزمایش انجام شده در این زمینه بوده است و نشان داد که ۷۴% افرادی که سطح ویتامین E خونشان کمتر از حد معمول بوده است، دچار سکته های قلبی- عروقی و مغزی شده بودند. علاوه بر ویتامین E، ویتامین C و بتاکاروتن (پیش ویتامین A) را نیز در این بررسی در نظر گرفتند و مشاهده کردند که میزان بروز سکته ها در کسانی که دچار کمبود هرسه عامل ذکر شده (سه آنتی اکسیدان : ویتامین C ، E و بتاکاروتن) بوده اند به ۸۹% رسیده است. جالب این است که بالا بودن فاکتور چربی و کلسترول LDL، با داشتن ویتامین های E و C بالا، ریسک بالاتری برای ابتلا به سکته ها را نشان نداده است.
ویتامین E نقش بسیار بزرگی را در سالم نگه داشتن عروق و قلب به عهده دارد. امروزه معتقدند که می توان ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین E روزانه مصرف کرد و این مقدار ۸۰ مرتبه بیشتر از عددی است که قبلا به عنوان میزان مورد نیاز روزانه هر فردی تعیین کرده بودند (قبلاً بطور متوسط ۱۲ میلی گرم ویتامین E برای تامین نیاز هر روز در نظر می گرفتند) و تاکنون عوارضی از مصرف این مقدار مشاهده نشده است. دیده شده است که با مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین E، میزان اکسیداسیون کلسترول بسیار کم شده است.
ویتامین E در درمان بیماری های عروقی هم موثر است و می تواند پلاک های ضخیم شده را از بین ببرد. بنابراین در درمان کلیه بیماران مبتلا به مشکلات عروقی و آتریواسکلروزیس، مصرف ویتامین E با دوز بالا توصیه می شود. مصرف دوز بالای ویتامین E در بیماران قلبی، جریان گردش خون را بهتر می کند و همین باعث اکسیژن رسانی بهتر به سلول ها، مانع از چسبیدن ترومبوسیت ها و ایجاد ترومبوز، علاوه بر ممانعت از اکسیده شدن کلسترول می شود و سطح کلسترول را کاهش می دهد و در مجموع هم به عنوان عامل ممانعت کننده از بروز مشکلات عروقی و هم به عنوان عاملی جهت جلوگیری از پیشرفت آرتریواسکلروز عمل می کند.
پزشکان زیادی در کلینیک های بالینی به این نتیجه رسیده اند که ویتامین E می تواند باعث از بین رفتن آنژین پکتورالیس (دردهای قفسه صدری به دنبال تنگی عروق و نرسیدن خون به سلول های قلبی) در یک چهارم بیماران مبتلا بدون مصرف هیچ گونه دارویی شود.
هم چنین دیده شده است که در مردان سیگاری که دچار اختلالات عروقی در پاها می شوند، مصرف ویتامین E به مدت شش ماه با دوز بالا توانسته است نصف گرفتگی و تنگی سیستم گردش خون را کاهش دهد و ۳۰ % کسانی که هیچ امیدی به بهبودی آن ها نبوده و دچار گرفتگی بسیار شدید بوده اند توانسته اند شروع به راه رفتن کنند.
نقش مهم ویتامین E در سالم نگه داشتن عروق و قلب

امتیازدهی

Loading...



loading...

نقش مهم ویتامین E در سالم نگه داشتن عروق و قلب


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog