فاکتورهای موثر در ایجاد آرترواسکلروز کدام اند ؟




کلیه کتب و مقالات و نشریات علمی متعددی که تا حدود ۲۰سال پیش در مورد آرتریواسکلروز نوشته شده بود (تا اواخر سال ۱۹۸۰) همگی علت واقعی و اصلی ایجاد کننده بیماری های قلبی- عروقی را کلسترول می دانستند.
امروزه که ما در آستانه قرن بیست و یکم هستیم، می بینیم که نام کلسترول را به عنوان عامل اصلی ایجاد کننده بیماری های عروقی (تنگی عروق) از مقالات و کتب جدید حذف کرده اند. در سال های اخیر دانشمندان و محققین به این نتیجه رسیده اند که یک فاکتور با عامل در ایجاد آرتریواسکلروز دخالت ندارد، بلکه حداقل ۲۰۰ فاکتور یا عامل در ایجاد سکته ها و افزایش احتمال بروز تنگی های عروق موثر است.
امروزه می دانیم، دشمن اول سلامت بشریت، بیماری تنگی عروق و سکته ها است و هم چنین بر طبق تحقیقات اخیر می دانیم کلسترول عامل اصلی آن نیست. با توجه به دو جمله اخیر آیا می توانیم همه غذاهای حاوی کلسترول را بخوریم بدون آنکه تکرار سلامتی خود باشیم ؟
کدام یک از دانشمندان می توانند جوابگوی این مسئله باشند و مسئولیت سلامت بشریت را در کنار خوردن غذاهای حاوی کلسترول عهده دار شوند ؟
به یاد داشته باشید که هرکس خود می تواند ضامن سلامتی خود باشد و هیچ کس نمی تواند مسئولیت سلامتی دیگری را به عهده بگیرد و بهترین راه برای حفظ سلامتی، استفاده و پیروی از اطلاعات صحیح و نتایج تحقیقات علمی جدید و به اثبات رسیده و تایید شده است.
هدف از نوشتن این کتاب آن است که نتایج تحقیقات علمی جدید و تایید شده با ذکر منابع آن در اختیار شما علاقه مندان قرار داده و مطمئن باشید من به عنوان یک محقق و متخصص علم تغذیه، تا در مورد صحت موضوعی اطمینان حاصل نکنم و از منابع مطالب ارائه شده اطمینان کامل نداشته باشم آن را در این کتاب نخواهم نوشت.
در یکی از تحقیقات علمی وسیع انجام شده از طرف سازمان بهداشت جهانیف (WHO) به اثبات رسیده است که کلسترول عامل ایجاد ۲۱ % سکته ها در خانم ها و ۴۲% سکته ها در آقایان بوده است. به عبارتی با کمی دقت می بینیم که کلسترول حتی عامل نیمی از موارد بیماری های تنگی عروقی و سکته ها هم نبوده است. جالب تر آن است که خود کلسترول هم تا زمانی که اکسیده نشود نمی تواند حتی با همین مقادیر به عنوان عامل تنگی عروق و سکته ها عمل کند.
پس نمی توانیم کلسترول را عامل اصلی سکته ها بدانیم. از طرفی اکسید شدن کلسترول بدست خود ما و به علت اشتباهات تغذیه ای است و خود کلسترول به خودی خود مضر نمی باشد.
فاکتورهای موثر در ایجاد آرترواسکلروز کدام اند ؟

امتیازدهی

Loading...



loading...

فاکتورهای موثر در ایجاد آرترواسکلروز کدام اند ؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog