توزیع روزانه ۵ تن مواد غذایی بین موکب‌های مستقر در مرز مهران

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس ، سید محمد علوی فر گفت: این مواد غذایی شامل برنج، روغن، سیب زمینی، خرما و سیب درختی است که به تناسب نیاز موکب‌ها در بین آنها توزیع شد. 
وی ادامه داد: این مقدار مواد غذایی با توجه به اینکه هر چه به اربعین حسینی نزدیک می‌شویم، افزایش خواهد یافت، بازرس‌های ویژه‌ای در موکب‌ها اقلام مورد نیاز را بررسی و اعلام می‌کنند که از طریق کمیته پشتیبانی تامین و برای موکب‌ها ارسال می‌شود.
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان ایلام تاکید کرد: تمام تلاش‌ها تامین غذای مورد نیاز زائران حسینی و پذیرایی مناسب از آنها است تا بتوانیم خدمتی به آنان کنیم و اجازه ندهیم در این مسیر با دشواری مواجه شوند.
وی افزود: شهروندان می‌توانند کمک‌های نقدی و نذورات و اقلام مورد نظر خود را در اختیار کمیته مشارکت‌های مردمی اربعین حسینی استان قرار دهند تا از طریق موکب‌ها در اختیار زائران قرار دهیم.
علوی گفت: اکنون 200 موکب دارای مجوز در تمامی شهرستان‌های استان که در مسیر زوار اربعین هستند فعالیت خود را شروع کرده و به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت گزاری به زوار هستند.
وی افزود: بیشتر موکب‌ها در شهرستان‌های مهران، دهلران، ایلام، ایوان، آبدانان، ملکشاهی و ... استقرار دارند و علاوه بر اسکان و پذیرایی از زائران خدمات مورد نیاز آنها نظیر غذای گرم ، آب معدنی و چایی برای زوار تامین می‌کنند.
وی یادآور شد: پارسال در مجموع 90 تن برنج، 140 تن سیب زمینی، 10 تن تخم مرغ و 17 تن مرغ از سوی کمیته مشارکت‌های مردمی بین موکب‌ها برای پذیرایی از زائران اربعین توزیع شد.
از ابتدای ماه سفر تاکنون بیش از 730 هزار زائر از مرزهای 3 گانه مشخص شده وارد عراق شده‌اند که نزدیک به 400 هزار نفر این افراد از مرز مهران تردد کرده‌اند.
مرز بین‌المللی مهران را یکی از امن‌ترین و مهم‌ترین مرزهای کشور برای تردد زوار اربعین حسینی است که روزانه بیش از 6 هزار زوار و در ایام اربعین بیش از 2 میلیون نفر از طریق این مرز به عتبات عالیات تردد دارند.
انتهای پیام/ 
http://fna.ir/a22cjd


توزیع روزانه ۵ تن مواد غذایی بین موکب‌های مستقر در مرز مهران


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog