آنچه که از ورزش دو باید بدانید




دو
پیاده روی برای بسیاری از زنان کافی است اما دیگران و یا حتی خود شما شاید اشتیاق پیدا کنید که دویدن را تجربه کنید. در این صورت با نرم دویدن شروع کنید.
البته این برای هر کس توصیه نمی شود. دویدن برای افرادی که اضافه وزن دارند یا زنان مسنی که مفاصل شان در برابر فشارها استحکام ندارد مناسب نیست.
ورزش دو میدانی یکی از حساس ترین و جذاب ترین رشته های المپیک است مخصوصا دو های سرعت آن که بسیاری مشتاق خرید بلیط ها برای آن مسابقات هستند. ورزش دو و میدانی یکی از قدیمی ترین ورزش های جهان است. از مصریان باستان تا یونانیان باستان این رشته را به نوعی انجام می دادند.  گفته شده است مصریان باستان ورزش دو را ۲۲۵۰ سال قبل از میلاد مسیح انجام می دادند. به صورت جدی اولین دوره حضور این ورزش در المپیک ها به المپیک های قبل از میلاد و المپیک باستانی یونان باز می گردد.
این ورزش در اولین دوره المپیک مدرن در سال ۱۸۹۶ نیز جزو رشته ها بود. در آن دوره ۶۴ ورزشکار از ۱۰ کشور شرکت کردند. لازم به ذکر است بخش بانوان از المپیک سال ۱۹۲۸ به تورنمنت اضافه شد. مسابقات دو و میدانی آن سال شامل ۱۲ رشته بود. کشور آمریکا در آن سال ۱۷ مدال کسب کرد که شامل ۹ مدال طلا بود. قهرمان دوی ۱۰۰ متر آن سال توماس بروک از آمریکا بود با زمان ۱۲ ثانیه. قهرمان دوی ماراتون هم اسپیریدون لوری از بریتانیا بود.
در سال ۱۹۲۸ بازی ها در کشور آمستردام برگزار شد و دو و میدانی بانوان شامل ۵ رشته بود و ۲۲ رشته هم مربوط به بخش مردان بود. در آن سال هم آمریکا ۲۵ مدال در رشته دو و میدانی کسب کرد و بعد از آن ها فنلاند با ۱۴ مدال قرار گرفت. ۷۰۶ ورزشکار از ۴۰ کشور هم در آن دوره در بخش دو و میدانی شرکت کردند. این مسابقات از سال ۱۹۶۰ نیز به پارالمپیک اضافه شد.
نکته قابل مهم دیگر محل برگزاری مسابقات دو و میدانی است. برای مسابقات اوت دور یا در فضای باز. ورزشگاه باید پیستی داشته باشد که ۴۰۰ متر طول داشته باشد.
چند توصیه
در هنگام انجام تمرینات استقامتی، نفس های عمیق و منظم بکشید تا اکسیژن بیش تری به سیستم خود برسانید. همیشه بک بطری آب همراه خود داشته باشید و هر دو دقیقه در حدود سیصد گرم آب بنوشید تا در جریان تمرینات، آب بدنتان را از دست ندهید. قبل از انجام هر تمرینی با پزشک مشورت کنید؛ به خصوص اگر دارای بیماری خاصی می باشید.
آنچه که از ورزش دو باید بدانید

امتیازدهی

Loading...



loading...

آنچه که از ورزش دو باید بدانید


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog