دادستان خاش: برای حل مشکلات تلاش گام به گام لازم است

دادستان خاش گفت: برای فرهنگ سازی و حل مشکلات باید گام به گام پیش برویم و قطعا با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده می توانیم از بار مشکلات بکاهیم.
رضا حکمتیان در نشست اعضای شورای شهر، شهردار، شماری از مسئولان و کارگروه پیشگیری از وقوع جرم و رعایت حقوق شهروندی خاش افزود: در مباحث مختلف ترافیکی، بهداشتی، روشنایی معابر و مقابله با تخلفات رهاسازی فاضلاب در جهت رعایت حقوق شهروندان بر حسب قانون عمل خواهیم کرد.
دادستان خاش با اشاره به اینکه کمبود شدید آب و کاهش شدید سفره های آب وجود دارد بیان کرد: فرسودگی شبکه های آب رسانی و وجود چشمه های آب ناشی از ترکیدگی لوله ها معضلی جدید در شهر است که معضل رهاسازی فاضلاب را تشدید می کند.
رئیس دادگستری شهرستان خاش گفت: مشکلات ادارات در مباحث مختلف در شورای پیشگیری استان قابل پیگیری است و در این مبحث از طریق دادگستری اقدام می کنیم. 
مهربان فر ادامه داد: تشکیل کمیسیون ها و مقابله با تخلفات در حوزه های مختلف به کاهش مشکلات ادارات کمک می کند زیرا با یک تصمیم جمعی گره از مشکلات باز می شود.
سرهنگ پاسدار حسن فضلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش هم گفت: اولویت بندی مشکلات در حل آنها موثر است و مجموعه بسیج در اختیار دستگاهها بوده و به حل و کاهش دادن مشکلات کمک خواهد کرد.
محسن قلندرزهی دبیر ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان و عضو شورای شهر خاش با بیان اینکه تشکیل شورای حقوقی و ستاد پیشگیری از وقوع جرم به کاهش مشکلات و آسیبهای اجتماعی کمک می کند گفت: با همکاری و هم اندیشی و تعامل دستگاه قضایی و سپاه و شورا و شهرداری و ادارات باید بهترین خدمات را به مردم ارائه بدهیم.
وی تاکید کرد: در هر دوره 45 روزه تلاش می کنیم نتیجه تشکیل جلسات و پیگیری مصوبات را رصد کنیم.
بهزاد بهادری رئیس شورای شهر خاش هم اهمیت تعامل و همفکری اقشار جامعه با مسئولان را متذکر شد و افزود: هر چه بین مسئولان دستگاه های مختلف اتحاد و یکپارچگی برقرار باشد به موفقیت دستگاهها و ارائه خدمت شایسته به مردم می انجامد.
وی اهمیت ساماندهی به بافت های فرسوده، تعریض معابر، جلوگیری از راهاسازی فاضلاب و رعایت بهداشت در جامعه، تامین روشنایی معابر، و حل شدن معضلات ترافیکی را متذکر شد و بیان کرد: آسیب شناسی مشکلات و معضلات در گرو مشارکت و همدلی و همکاری میسر است.
وی ضرورت فرهنگ سازی برای احترام به حقوق شهروندان در مباحث پرداخت عوارض و رانندگی در شهر و حفظ فضای سبز و نگهداری از اموال عمومی، کنترل و نظارت بر قیمتها و پیشگیری از گرانی و احتکار را در جهت حل مشکلات مردم و پیشگیری از وارد شدن خسارت به نظام و دولت را خواستار شد.
عیدمحمدقلندرزهی رئیس شورای شهرستان خاش و عضو شورای شهر نیز گفت: تعامل سازنده بین شورا و شهرداری و حوزه قضائی، شورای تامین و دستگاههای اجرائی اقدامی ارزشمند برای حل و کاهش دادن مشکلات به شمار می رود.
وی اهمیت جمع آوری و ساماندهی صنوف مزاحم و فروشندگی های ضایعاتی را یادآور شد و ادامه داد: رهاسازی فاضلاب سبب تخریب معابر و شیوع انواع بیماری ها می شود که امید می رود با حمایتهای دستگاه قضایی و بهداشت با متخلفان برخورد شود.
قلندرزهی با تشریح مشکلات مردم شهر خاش و بخش های نوک آباد و ایرندگان در مباحث مختلف ساماندهی سایت زباله ارتش و تفکیک زباله ها از مبداء، مقابله با رها کنندگان فاضلاب و ضایعات مرغ و دام و جمع آوری و ساماندهی دستفروشان و پیشگیری از سد معابر و نظارت بر کشتار شتر و دام های دیگر، تامین روشنایی معابر، اصلاح شبکه های برق و آب، برخورد قاطع با سارقان برق و احشام، تامین پزشکان و دندانپزشک، هماهنگی دستگاههای حفار با شهرداری، ساماندهی سرعت گیرها با کار کارشناسی شده در شورای ترافیک را گامی مهم برای حل مشکلات و معضلات عنوان کرد.
ایوب کرد عضو شورای شهر خاش هم با تاکید بر اهمیت تعامل دستگاهها برای خدمت به مردم گفت: شهرداری و شورا و سایر دستگاههای اجرایی با کمترین اعتبارات به مردم خدمت می کنند.
ایوب کرد ساماندهی تیرهای برق در معابر، اصلاح شبکه های فرسوده آب و برق، نصب سرعت گیرهای استاندارد و کاهش دادن سرعت گیرها در شهر را متذکر شد و افزود: تخریب مکانهای فرسوده و مخروبه که محل وقوع انواع جرم بوده در کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی در شهر لازم است.
وی اهمیت قیمت گذاری کالاها در مکانهای صنفی را متذکر شد و بیان کرد: با توجه به اینکه عنوان سازمانی اداره آب شهری آب و فاضلاب است لذا انتظار داریم بر حسب تکلیف و وظیفه به مبحث ساماندهی فاصلاب ورود پیدا کند.
امان الله کردی عضو دیگر شورای شهر خاش هم با محکوم کردن حوادث اخیر در کشور و تقدیر از تلاشهای مسئولان و شورای تامین و همکاری مردم برای کاهش مشکلات و کمک به حفظ آرامش در جامعه و برگزاری تخصصی جلسات در حوزه های مختلف اداری و شورایی گفت: گرانی ها در خاش بیداد می کند و باید اهرم های نظارتی و کنترلی در این شهرستان تشدید شود.
عبدالمجید تمندانی شهردار خاش اهمیت ساماندهی سکونت های غیر رسمی، نصب دوربین های ترافیکی، و تعامل دستگاههای حفار با شهرداری را در جهت خدمت رسانی شایسته به مردم خواستار شد و گفت: اعتبارات جرائم ترافیکی و غیره پس از اخذ شدن از خزانه به حساب شهرها بیاید تا در هر شهر برای مردم هزینه بشود.
نور احمد هاشمزهی رئیس اتاق اصناف خاش با اشاره به اینکه در مبحث گرانی ها کاسبان خاش گناهی ندارند و معضل آنرا باید در مرکز کشور جستجو کرد گفت: مبحث نظارت بر قیمتها و ساماندهی بر صنوف آلاینده در دستور کار اتاق اصناف است و دستگاههای دیگر برای کنترل قیمتها و مبارزه با تخلفات دخیل هستند.
وی افزود: چهار هزار بازدید از اصناف در نه ماهه اخیر انجام و برای 250 واحد متخلف پرونده تشکیل شده است.
قدرت شهیکی رئیس اداره برق شهرستان خاش هم با تاکید بر اینکه تامین روشنایی معابر و تامین برق منازل مردم حق مردم و وظیفه اداره برق است گفت: سرقت سیم های برق معضلی جدی در مسیر خدمت رسانی به مردم است که تلاش می کنیم این نقص هم رفع بشود.
فرامرز شاکری مدیر آب و فاضلاب شهری خاش گفت: در مباحث اصلاح شبکه ها و ساماندهی کنتورهای آب و مقابله با تخلفات رها سازی فاضلاب تلاش می کنیم نواقص را رفع کنیم اما کمبود اعتبارات ضعفی بزرگ در مسیر خدمت رسانی به مردم است.
منصور خاشی رئیس مرکز بهداشت خاش بیان کرد: در تامین سلامت اقشار جامعه دستگاههای مختلف و خود مردم دخالت دارند اما در حوزه شهرستان خاش اتباع بیگانه آسیب های زیادی به مبحث سلامت مردم وارد می کنند زیرا این اتباع خارجی امورات مهمی مانند عرضه گوشت و میوه و غیره را بر عهده دارند و حتی در مبحث رهاسازی فاضلاب نقش این قشر برجسته است.
سرگرد سیروس زارع رئیس پلیس راهور خاش هم به ارائه گزارشی در حوزه کاری خود پرداخت.

دادستان خاش: برای حل مشکلات تلاش گام به گام لازم است


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog