صف 9 نفره مقامات ارشد آمریکا که زیر تیغ اخراج ترامپ قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در ادامه اقدامات عجیب و غریب خود، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا را برکنار کرد و «مایک پمپئو» رئیس سیا که مواضع تندی در قبال ایران و کره شمالی دارد را جایگزین وی کرد.
شبکه آمریکایی «سی ان ان» در همین راستا گزارشی را از 9 نفر دیگر از مقامات ارشد دولت ترامپ نوشت که احتمال برکناری آنها توسط ترامپ زیاد است.
در مقدمه این گزارش نوشته شده است، تیلرسون بعد از بیش از یکسال خصومت نیمه‌ آشکار با ترامپ، در نهایت برکنار شد.
تیلرسون دومین مقام ارشد دولت آمریکا است که در یک هفته گذشته یا استعفا کرده است یا اینکه برکنار شده است. پیش از تیلرسون، «گری کوهن» مشاور ارشد اقتصادی ترامپ از سمت خود استعفا کرد.
قبل از کوهن نیز، «هپ هیکس» مدیر ارتباطات کاخ سفید و «جاش رافائل» معتمد «جرد کوشنر» و «ایوانکا ترامپ» داماد و دختر ترامپ نیز استعفای خود را اعلام کرد.
از طرف دیگر» «جان مک انتی» دستیار ترامپ به واسطه مسائل مربوط به صلاحیت امنیتی اخراج شد و «استیو گلداستین» معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز سه‌شنبه صبح به وقت محلی به واسطه انتشار یک پیام توییتری مبنی بر اینکه تیلرسون از اخراج خود آگاه نبوده است، برکنار شد.
«مگی هیبرمن» گزارشگر روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در یک پیام توییتری نوشت: «افراد نزدیک به کاخ سفید می‌گویند که انتظار می‌رود تغییر و تحولات بیشتری در این هفته در خصوص پرسنل کاخ سفید به وجود می‌آید».
طبق این گزارش، با توجه به خصومت‌های زیاد ترامپ با اکثر اعضای کابینه‌اش از زمانیکه آنها را در یکسال گذشته منصوب کرده است، احتمالات زیادی وجود دارد. 9 نفری که احتمال می‌رود به دلیل اختلافاتی که با ترامپ دارند، به سرنوشت مشابه تیلرسون دچار شوند، شامل، «جف سشنز» دادستان کل آمریکا، «دیوید شالکین» وزیر امور کهنه‌سربازان آمریکا، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید،  «رایان زینک» وزیر کشور آمریکا، «اسکات پروت» رئیس سازمان محیط زیست آمریکا، «بن کارسون» وزیر مسکن و توسعه شهری، «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، «بتسی دیواس» وزیر آموزش آمریکا و «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا می‌شوند.
طبق گزارش سی ان ان، ترامپ آشکارا به طور مداوم سشنز را مورد حمله قرار داده است و  او را «عاجز» و «مفتضح» خطاب می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ نه به یک سازمان بلکه به دو سازمان خبری گفته بود که اگر می‌دانست سشنز خود را از تحقیقات درباره روسیه کنار می‌کشد، هرگز او را منصوب نمی‌کرد.



 
شالکین در سفر سال گذشته خود به اروپا، نه تنها، از پول مالیات‌دهندگان آمریکا سوء‌استفاده کرد بلکه یک گزارش انتقادی از سوی دادستان کل آمریکا درباره مرکز کهنه‌سربازان واشنگتن دی سی که از سوء‌مدیریت رنج می‌برد، منتشر شد.



 
شایعاتی درباره تنش‌ها میان هربرت مک مستر و ترامپ چندین ماه است که به وفور شنیده می‌شود و حتی گزارشاتی وجود دارد مبنی بر اینکه چطور می‌توان مک مستر را مجدداً به ارتش بازگرداند و وی را از کاخ سفید بیرون کرد.



 
هفته گذشته، گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه وزارت کشور آمریکا 139 هزار دلار برای جایگزین کردن درب‌های فضای دفتر کاری‌ رایان زینک وزیر کشور آمریکا پرداخت کرده است. زینک در این خصوص ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت که هیچ اطلاعی از این هزینه‌ها ندارد و جدای این قضیه، وزیر کشور آمریکا با یکسری سوالات درباره عبور هزینه‌های سفرش از حد مجاز روبرو است.



 
اوایل سال جاری میلادی، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس سازمان محیط زیست به طور مداوم با پروازهای درجه عالی سفر می‌کند و در هتل‌های مجلل و گرانقیمت اقامت دارد و پروت همچنین در سال 2016، ترامپ را «ظرف توخالی» خطاب کرده بود.



 
از طرف دیگر، گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه «بن کارسون» وزیر مسکن و توسعه شهری آمریکا یک سرویس ناهارخوری 31 هزار دلاری برای دفتر کار خود خریداری کرده است. اینکه کارسون در پایین این لیست قرار دارد این است که ترامپ تاحدودی کارسون را دوست دارد و این در حالی است که او یکی از رقبای ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا است.



 
یکی دیگر از اعضای کابینه ترامپ که در معرض خطر برکناری قرار دارد، جان کلی رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید است که اخیراً شایعاتی از جدال میان وی و ترامپ وجود دارد و مهم‌تر آنکه کلی با جرد کوشنر و ایوانکا ترامپ تاحدودی دچار مشکل شده است.
از طرف دیگر کلی ظاهراً با تیلرسون و متیس بخشی از «بسته خودکشی» هستند به این مفهوم که اگر یکی از آنها استعفا کند یا برکنار شود، همگی آنها دولت را ترک می‌کنند و هم‌اکنون که تیلرسون برکنار شده است، احتمال برکناری وی نیز بالا است.



 
بتسی دیواس وزیر آموزش آمریکا مسیر بسیار سختی داشته است زیرا این هفته در مصاحبه با برنامه «60 دقیقه»، با فراتر رفتن از حدود خود، حرفهایی را زد که به مذاق ترامپ خوش نیامد زیرا ترامپ از اظهارات منفی که بقیه افراد غیر از خودش مطرح کنند، متنفر است.



 
متیس نیز بعنوان فردی که در «بسته خودکشی» با تیلرسون و کلی است، در معرض خطر برکناری قرار دارد که البته به این دلیل در پایان این لیست قرار گرفته است که ظاهراً کم‌ترین جدال را با ترامپ داشته است.



 
انتهای پیام/م
عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس
http://fna.ir/a4i8a1


اخبار مرتبط
ترامپ «مرد دیوانه»‌ای که خواهان امتیازگیری حداکثری از ایران است؟ 96/12/23 - 11:25 پومپئو با مواضع ضد ایرانی و حامی اسرائیل، وزیر خارجه آمریکایی محبوب تل‌آویو است 96/12/23 - 11:06 ابراز امیدواری ترکیه به بهبود روابط با آمریکا بعد از اخراج تیلرسون 96/12/23 - 10:19 «پومپئو» برای تقویت سیاست‌های افراطی ترامپ در قبال ایران و کره شمالی برگزیده شده است 96/12/23 - 06:44 تیلرسون: ترامپ بعدازظهر از هواپیما به من زنگ زد/ اختیاراتم را به معاونم تفویض می کنم 96/12/22 - 21:41 بعیدی‌نژاد: تیلرسون اولین وزیر خارجه‌ای که با توئیت برکنار شد 96/12/22 - 21:40 آیا امارات در برکناری تیلرسون نقش داشته است؟ 96/12/22 - 21:01 ترامپ معاون تیلرسون را هم برکنار کرد 96/12/22 - 20:04 منصوبان جدید ترامپ چه کسانی هستند؟ 96/12/23 - 00:31 یکی از ضد ایرانی‌ترین دولت‌ها در آمریکا روی کار می‌آید 96/12/22 - 20:14 پمپئو سکان‌دار دیپلماسی آمریکایی؛ سرنوشت برجام مبهم‌تر از همیشه 96/12/22 - 20:00 نتیجه خانه تکانی بهاره ترامپ/دولت آمریکا وحشی‌تر می‌شود 96/12/22 - 18:48 ترامپ: با تیلرسون درباره برجام اختلاف نظر داشتیم 96/12/22 - 17:10 اخراج توییتری وزیر خارجه آمریکا؛ تیلرسون از برکناری‌اش مطلع نبوده 96/12/22 - 17:02 تیلرسون برکنار شد/پومپئو وزیر خارجه آمریکا و یک زن رئیس سیا می‌شوند 96/12/22 - 16:15



نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد


صف 9 نفره مقامات ارشد آمریکا که زیر تیغ اخراج ترامپ قرار دارند


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog