طرز تهیه خورش قیمه عربی

خوزش قیمه عربی غذایی با ظاهر ساده است که دارای طعم بسیار خوبی است. حتما این خورش را یک بار امتحان کنید تا عاشق طعمش شوید.
مواد لازم  خورش قیمه  عربی



طرز تهیه  خورش قیمه عربی
نخودها را از شب قبل خیس دهید و تا روز بعد چند بار آب آن را تعویض کنید ؛ 1  پیاز  را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود سپس  گوشت گوسفند  خرد شده ، نخودهای خیس خورده و کمی  زردچوبه  اضافه کنید.چند دقیقه تقت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند سپس 8 لیوان آب به مواد اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید ، در قابلمه را ببندید و بگذارید تا نخود و گوشت به آرامی بپزند.
پس از اینکه گوشت و نخود پختند آب را از مواد جدا کنید سپس مخلوط گوشت و نخود را با گوشتکوب بکوبید تا نرم و یکدست شوند.1 پیاز باقی مانده را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود سپس رب  گوجه فرنگی  ، نمک و  فلفل  را به پیاز سرخ شده اضافه کنید و تفت دهید تا رب خوشرنگ شود.
در این مرحله گوشت کوبیده شده ، آب گوشت ،  زعفران  دم کرده و پودر  دارچین  را به مخلوط رب و پیاز اضافه کنید و مخلوط کنید تا خورش به جوش بیاید.پس از به جوش آمدن حرارت را ملایم کنید و چند دقیقه اجازه دهید طعم مواد به خورد هم برود سپس  خورش قیمه  نجفی را در ظرف بکشید ، کره را روی خورش بریزید و با برنج سرو کنید.
همچنین بخوانید : مشاهده دستور تهیه غذاهای عربی

نکات تکمیلی در مورد خورش قیمه عربی

خورش قیمه عربی جزو  غذای ملل – عربی  میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا  15 دقیقه  و زمان پخت و انتظار آن در حدود  2 ساعت و 30 دقیقه  میباشد . خورش قیمه عربی را می توانید در وعده  نهار – شام –  سرو کنید . همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان  سحری – افطار –  میل کرد . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای  6 نفر  مناسب میباشد .

همچنین بخوانید :

طرز تهیه خورش قیمه عربی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog