درمان ترس های روانی ( فوبیا )

درمان ترس های روانی ( فوبیا )

ان ال پی و درمان
فوبیا زمانی به وجود می آید که فرد ، تجربه ی نا خوشایندی داشته است و نسبت به چیزی مثل هواپیما،  مار یا عنکبوت  ، احساس منفی پیدا می کند . دفعه ی بعد که به نوعی با همان چیز مرتبط می شود ، همان واکنش را از خود نشان می دهد. خوشبختانه می توان با استفاده از فنون ” ان ال پی ” ،رمز این تجربه را در ذهن شکست و به ذهن یاد داد که با دیدگاه مثبت،  واکنش های منفی روانی را از بین ببرد .
معالجه ی فوبیا
این کار را برای فرد دیگری انجام دهید تا کمکش کنید خودش را از این موقعیت رها کند .
 ۱-از او بخواهید فوبیای خود را به خاطر آورد . مطمئن شوید که او فقط خیلی کوتاه در ان باره می اندیشد و درگیر احساسات مربوط به آن نمی شود . هرگونه تغییر ی در فیزیولوژی وی را تحت نظر داشته باشید تا بتوانید ان را با واکنش بعدی اش مقایسه کنید .
۲ –  او را از آن موقعیت در آورید تا حالت بدنش نیز از آن وضعیت خارج شود .
 ۳ –  محرک منبع اصلی را برای او ایجاد کنید . وقتی این کار را انجام دادید ، می توانید با یادآوری این محرک ، احساسی مثبت در او ایجاد کنید .
۴ –  حال از او بخواهید تصور کند در سالن سینما است و در حال تماشا کردن فیلم است .
 ۵ –  از او بخواهید از ذهن ناخود آگاهش بخواهد اولین تجربه ی شدیدی را که سبب ایجاد آن فوبیا در او شده ، نمایش دهد ( چیزی که به ذهنش خواهد رسید ، شاید به طور دقیق ، اولین مورد نباشد )
 ۶ –  او را از آن موقعیت در آورید و بخواهید فیلمی را از خودش ، در زمانی قبل از آن اتفاق ببیند (  زمانی که همه چیز خوشایند بود و پس از تن ، یعنی زمانی که دوباره همه چیز امن و امان است ) باید فیلم را سیاه و سفید ببیند  ، چون رنگ ها احساس را بیشتر می کنند و به آن شدت می دهند .
۷ –   تصویر آخر فیلم را ثابت نگه دارید و آن را سفید یا سیاه کنید .
۸ – موقعیت را در هم بشکنید .
 ۹ – اکنون از او بخواهید با پایان فیلمی که نسبت به آن احساس امنیت می کرد ، مرتبط شود ؛ هر چه سریع تر فیلم را به صورت رنگی به عقب و به ابتدا بر گرداند و همچنان با فیلم مرتبط باشد .
۱۰ – موقعیت را در هم بشکنید .
 ۱۱  – این کار را حداقل سه بار انجام دهید تا فرد مورد نظر ، دیگر احساس اولیه را نداشته باشد ( اگر از این روش برای از بین بردن خاطره ای نا خوشایند استفاده می کنید  ، این کار را آن قدر تکرار کنید تا آن خاطره دیگر در دسترس نباشد ) .
۱۲  –  بررسی کنید که این تغییر واکنش برایش مطلوب و مناسب است یا خیر .
۱۳  – موقعیت آینده ی وی را بررسی و پایه گذاری کنید .
مجله ی راز
برای به روز بودن  و دریافت آخرین مقالات و مطالب علمی-آموزشی و ویدئوهای جالب روز مباحث خانواده به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

درمان ترس های روانی ( فوبیا )


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog