دانلود کتاب دانشنامه اختلالات قابل تشخیص در سونوگرافی





دانلود کتاب دانشنامه اختلالات قابل تشخیص در سونوگرافی
امتیاز به این مطلب!






42 views
بازدید






دانشنامه اختلالات قابل تشخیص در سونوگرافی

سونوگرافی یک نوع دستگاه تصویربرداری است که با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا ، اندام ها و ساختارهای داخل بدن را نگاه می کنند . متخصصان از آن برای مشاهده قلب ، رگ های خونی ، کلیه ها ، کبد و سایر اعضای بدن استفاده می کنند . در دوران بارداری پزشکان از این نوع تصویربرداری برای مشاهده جنین استفاده می کنند . برخلاف اشعه ایکس ، امواج این معاینه شما را به اشعه ای منعکس نمی کند و مضر نمی باشد . در طول معاینه ، شما روی یک تخت قرار می گیرید . یک تکنسین یا پزشک مخصوص دستگاهی را به نام مبدل بر روی بخشی از بدن شما حرکت می دهد . این مبدل ، امواج صوتی را ارسال می کند که از بافت درون بدن شما تصویربرداری می کند .
این مبدل نیز امواجی را که پشت سر می گذارد تصویربرداری می کند و آن ها را ضبط می کند . دستگاه سونوگرافی ( اولتراسوند ) تصاویری از امواج صوتی ایجاد می کند.
سونوگرافی بی خطر و بدون درد است و تصاویری از داخل بدن را با استفاده از امواج صوتی تولید می کند . این تصویر برداری ، شامل استفاده از یک مبدل کوچک ( پروب ) و ژل است که به صورت مستقیم روی پوست قرار می گیرد . امواج صوتی با فرکانس بالا از پروب از طریق ژل به بدن منتقل می شود و معاینات سونوگرافی از پرتوهای مضر استفاده نمی کند ( هنانطور که در اشعه ایکس استفاده می شود ) ، بنابراین برای بیمار خطرناک نمی باشد … آنچه در کتاب دانشنامه اختلالات قابل تشخیص در سونوگرافی می خوانیم به قرار زیر است :
دیابت بارداری گوآتر در بارداری فتق هیاتال هیدروسفالی انسداد روده اختلال رشد جنین امفالوسل کلیه پلی کیستیک اسپینا بیفیدا
دانلود کتاب دانشنامه اختلالات قابل تشخیص در سونوگرافی ، از کلید زیر :




نويسنده / مترجم : رضا پوردستگردان


زبان کتاب : فارسی


حجم کتاب : 755 کیلوبایت


نوع فايل : PDF


تعداد صفحه : 58
منبع : www.takbook.com رمز فایل : www.takbook.com







این مطلب را در گوگل محبوب کنید :

دانلود کتاب دانشنامه اختلالات قابل تشخیص در سونوگرافی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog