جشن اختتامیه طرح بزرگ قرآنی نسیم قرآن در ضیافت رحمان برگزار شد

لامــــرود - حجت الاسلام محمد الهیاری در گفتگو با خبرنگار لامرود در تشریح این طرح بزرگ گفت: برگزاری کلاس های آموزش قرآن کریم در سه رده سنی با مشارکت ۱۴۲ دختر و پسر،جزء خوانی و ۸۲ ختم کامل کلام الله مجید، ذکر نکات تفسیری، اهدای جوایز به نونهالان و نوجوانان و فعالیت های ورزشی اهم برنامه های طرح بزرگ نسیم قرآن در ضیافت رحمان بود. 
 
قائم مقام موسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله اظهار داشت: هر شب یک جز از کلام الله مجید به صورت گروهی در حسینیه تلاوت می شد و ۲۹ جز دیگر بین مردم تقسیم می شد تا یک ختم کامل قرآن در هر شب صورت بگیرد با این حال استقبال گسترده مردم از این طرح موجب شد در هر شب نزدیک به ۳ ختم کامل قرآن انجام شود که این رقم تا پایان ماه مبارک رمضان مجموعا به ۸۲ ختم کامل قرآن منتهی شد.
 شایان ذکر است در این برنامه برخی از خواهران بیش از 100 جز قرآن تلاوت کردند. همچنین تفسیر قطره ای، تدبر در مفاهیم قرآن کریم، تلاوت سوره های کوتاه قرآن توسط نونهالان و نوجوانان در بلندگو و قرائت دعای افتتاح از دیگر برنامه های فرهنگی تبلیغی این طرح بود.   
 
از حواشی جالب برنامه ختم قرآن این بود که به هر کس سوره یاسین تعلق می گرفت پذیرایی آن شب را بر عهده می گرفت و به هرکس سوره الرحمن تعلق می گرفت تهیه جوایز را متقبل می شد. 
 
وی در رابطه با برنامه آموزشی موسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله در این طرح افزود: همزمان هر شب سه کلاس آموزش روخوانی و حفظ قرآن کریم با شرکت ۱۴۲ نفر از دختران و پسران در سه رده سنی مهد و پیش دبستانی، اول تا سوم ابتدایی و چهارم ابتدایی تا سوم متوسطه در مسجد و طبقه دوم حسینیه برگزار گردید. از جمله فعالیت های انجام شده در این کلاس ها می توان به حفظ سوره، روخوانی و روانخوانی عم جزء، قصه گویی، شعرخوانی ، آشنایی با مفاهیم و اهدای جایزه و کارت امتیاز اشاره کرد. 
 
در کنار برنامه های آموزشی و تبلیغی، مسابقات فوتبال با هدایت مربی فوتبال باشگاه وارثان و استخر شنا جهت جذب حداکثری نوجوانان برگزار گردید. 
 
حجت الاسلام محمد الهیاری در تشریح اهداف موسسه در اجرای این طرح افزود: یکی از اهداف ما در اجرای این طرح بزرگ بر اساس آسیب شناسی از وضعیت قرآن خوانی در حسینیه های سطح شهرستان بود به این صورت که یک نفر قرآن می خواند و مردم هیچ توجهی به تلاوت قرآن ندارند و اغلب با یکدیگر گفتگو می کنند. فلذا یکی از اهداف طرح ارائه الگویی جدید در جهت اصلاح وضع موجود بود به این صورت که در آن خواهران و برادران اعم از نوجوانان و جوانان پشت رحل های قرآن به صورت منظم برنامه جزء خوانی را دنبال می کردند. 
 
قائم مقام موسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله با تشکر از همدلی و همکاری صمیمانه اهالی محله حسین آباد و هیات انصارالمهدی (عج) در اجرای طرح افزود هر شب یکی از خواهران و برادران بانی می شد و هزینه های جلسه را پرداخت می کرد. همچنین از محل نذورات و کفارات مردم ۱۱۰ کیسه آرد تهیه و بین فقرا و نیازمندان در مناطق محروم توزیع شد. 
 
وی در رابطه با اختتامیه طرح گفت: در جشن اختتامیه این طرح که در شب های ۲۸ و ۲۹ ماه مبارک رمضان برگزار شد به قید قرعه به ۳۰ نفر از خواهران و برادرانی که در ختم قرآن مشارکت داشتند جوایز نفیس اهدا گردید و از مربیان موسسه با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه تقدیر به عمل آمد. همچنین در این جشن به ۶ نفر از نوجوانانی که موفق به حفظ جزء ۳۰ شدند جوایز نفیسی تعلق گرفت. 
وی در ادامه افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با هیات انصار المهدی (عج) و با توجه به استقبال کم نظیر خانواده ها حسینیه صاحب الزمان (عج) بعنوان پایگاه مردمی موسسه مکتب القرآن ثارالله در محله حسین آباد انتخاب شد. در همین رابطه مقرر شد بعد از مبارک رمضان برنامه محفل انس با قرآن سه شنبه شب ها ادامه یابد.  
 
{{g:65}}
 
نوشته جشن اختتامیه طرح بزرگ قرآنی نسیم قرآن در ضیافت رحمان برگزار شد اولین بار در سایت خبری شهرستان خنج پدیدار شد.

جشن اختتامیه طرح بزرگ قرآنی نسیم قرآن در ضیافت رحمان برگزار شد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog