ایجاد تغییر در ظاهر سایت با افزونه وردپرس Customize Snapshots

برای کاربران،نویسندگان و مدیران سایت حتما این مسئله پیش آمده است که ممکن است بخواهند تغییری را درسایت خود به صورت آزمایشی ایجاد کنند و یا بخواهند آن تغییر را در زمان مورد نظر و طبق یک زمان بندی دلخواه در سایت خود به وجود بیاورند…
مثلا تغییر ناگهانی قالب یا همان تم شما ممکن است تاثیر نه چندان خوب و مثبتی بر روی کاربران بگذارد؛چرا که شما به صورت ناگهانی و بدون اطلاع رسانی قبلی، دست به انجام این کار زده اید؛در حالی که چندین مدت است در حال استفاده از این قالب وردپرس بوده اید و کاربران عادت به دیدن و استفاده از این قالب وردپرس در سایت شما بوده اند. و یا فرض کنید در یک زمان به خصوص  می‌خواهید تغییر جدیدی در سایت خود ایجاد کنید،ولی بنا بر دلایلی در آن زمان دسترسی به اینترنت ندارید ویا حدس میزنید که نمیتوانید پشت میز کارتان بنشینید و این کار را انجام دهید.

برای انجام همه ی این کارها،پلاگین وردپرس های زیادی توسط شرکت های مختلف به وجود آمده اند،اما بهترین آنها پلاگینی تحت عنوان customize snapshots نام دارد که توسط گروه  xwp  نوشته شده است.

بعد از نصب و راه اندازی آن،برای دسترسی به تنظیمات این پلاگین وردپرس باید در بخش سفارشی سازی یا همان customize  بروید که در این بخش متوجه ایجاد گزینه ای جدید به نام تغییرات یا Changeset  می‌شوید که در مراحل بعدی با آن آشنا می‌شویم.با کلیک برروی “سفارشی سازی” وارد صفحه تنظیمات سفارشی سازی می‌شویم.
همچنین در بخش افزونه ها،طبق شکل زیر،می‌توانید با کلیک برروی جزییات،توضیحات و اطلاعات کلی پلاگین نصب شده خود را ببینید و از طرز کار کلی آن آشنا شوید.
پس از وارد شدن به بخش سفارشی سازی (شکل زیر) ، با توجه به نیازی که دارید و پلاگین هایی که برای سفارشی سازی سایت خود نصب کرده اید،می‌بایست وارد تنظیمات مربوطه از قبیل : هویت سایت،فهرست ها،ابزارک و…شوید:
برای مثال و فهم بهتر،ما در این بخش به دلخواه به قسمت تغییر “هویت سایت” رفته و ادامه آموزش پلاگین را در این بخش خدمت شما ارائه میدهیم:

فرض کنید در این بخش می‌خواهیم نمادک سایت را عوض کنیم،پس از انتخاب گزینه ی تغییر تصویر و انتخاب تصویر مورد نظر،در قسمت بالای صفحه که در شکل زیر نمایش داده شده است،کنار کلمه ی “انتشار” یک چرخ دنده می بینیم که با کلیک بر روی آن،به قسمت سمت چپ،و کارکرد کلی پلاگین ذکر شده منتقل می‌شویم.
همانطور که می‌بینیم در این بخش 3 قسمت مختلف به نام های انتشار،ذخیره پیش‌نویس و زمانبندی وجود دارد.
اگر برروی “انتشار” کلیک کنیم،تغییرات ایجاد شده مانند قبل به صورت مستقیم ذخیره می‌شود.
ولی با انتخاب گزینه “ذخیره پیش نویس” ، می‌توان دمو و یا طرح آزمایشی تغییر ایجاد شده مان را مشاهده کنیم،و اگر راضی بودیم،مثل مرحله قبل تغییرات خود را نهایی کنیم…
همچنین در قسمت پایین متوجه وجود لینکی می‌شویم که این لینک همان تغییرات پیش نویس یا draft  می‌باشد که با کلیک برروی آن می‌توانیم تغییرات خود را مشاهده کنیم.
وگزینه اخر “زمان بندی” به این صورت عمل میکند که تاریخ و زمان مشخصی را دریافت میکند و طبق زمان بندی ای که وارد کرده ایم،به محض رسیدن آن تاریخ،تغییرات اعمال می‌شوند.

اکنون به بخش تغییرات که که پایین قسمت سفارشی سازی می‌باشد می‌رویم:
در این بخش می‌توان تغییراتی که ایجاد کرده ایم را ببینیم و درصورت لزوم آنها را ویرایش کنیم:

در قسمت inspect  (تفتیش جزییات) می‌توانیم اطلاعات و جزییات تغییراتی که توسط مدیران سایت ویا نویسندگان برروی بخش مورد نظر به وجود آمده اند را مشاهده کنیم.
و همچنین گزینه های بیشتری هم در کنار گزینه inspect  وجود دارند که همانطور که از نامشان پیداست عملکرد مربوط به خود را دارند.
به عنوان مثال با کلیک برروی گزینه سفارشی سازی ،به تنظیمات مربوطه برمیگردیم.

افزونه وردپرس Customize Snapshots
   صفحه افزونه در مخزن وردپرس

ایجاد تغییر در ظاهر سایت با افزونه وردپرس Customize Snapshots


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog