برگزاری مراسم جشن مبعث رسول اکرم (ص) در امامزاده زید (ع) بازار تهران

حجت‌الاسلام نقوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس ، گفت: مراسم جشن مبعث رسول اکرم (ص) در امامزاده زید (ع) بازار تهران برگزار می‌شود. 
وی افزود: در این مراسم جشن مبعث که روز یکشنبه 26 فروردین برگزار می‌شود همراه با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر ویژه‌برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است. 
مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 تهران تصریح کرد: مدیحه سرایی و مداحی توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت حاج محمد لشکری بخشی از برنامه‌هاست. 
امامزاده زید (ع) یکی از امامزاده های معروف تهران است که در بافت تاریخی پایتخت و در منطقه 12، محله بازار، انتهای جنوبی بازار بزازان واقع شده است
بقعه امامزاده زید سومین بقعه متبرکه از نظر قدمت و عظیم‌ترین زیارتگاه در شهر تهران به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که آرامگاه لطفعلی خان زند در کنار این امامزاده قرار دارد.
نسب امامزاده زید (ع) به امام حسن مجتبی (ع) بازمی‌گردد. در شجره‌نامه‌های آن حضرت نیز آمده است که وی از فرزندان یحیی بن زید بن علی بن الحسین است.
بنای اصلی این بقعه که مدفن سید زیدبن زین ‌العابدین بن حسین بن علی (ع) می‌باشد، به دوران صفوی و اوایل قرن دهم هجری قمری باز می‌گردد.
این اثر در تاریخ 30 خرداد 1315 با شمارهٔ ثبت 259 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/ 
http://fna.ir/bli86e

برگزاری مراسم جشن مبعث رسول اکرم (ص) در امامزاده زید (ع) بازار تهران


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog