طرز تهیه شربت توت فرنگی

طرز تهیه شربت توت فرنگی

مواد لازم ؛
 توت فرنگی؛  یک کیلو گرم
 قند ؛ یک و یک چهارم کیلو گرم
آب ؛  حدود ۳ لیوان
روش تهیه
حالا که داریم به آخر بهار نزدیک می شویم و به فصل گرما نزدیک ، اگر کمی به اطرافمان دقت کنیم می بینیم که در فصل فراوانی توت فرنگی هستیم. خوب است به فکر باشیم برای فصل گرما با این میوه لذیذ مقداری شربت آماده کنیم.
برای تهیه ی یک شربت صاف و زلال ابتدا احتیاج داریم به یک کیسه نسبتا بزرگ از پارچه تنظیفی،  بهتر است این کیسه را به شکل ساده بدوزیم و جنس آن را حتما از یک پارچه تنظیفی نخی در نظر بگیریم و همیشه چنین کیسه ای را برای تهیه مربا هایی مثل آلبالو و توت فرنگی داشته باشیم.
ابتدا در قابلمه ای بزرگ و حتما از جنس مس قند را با ۳ لیوان آبی که داشتیم قرار می دهیم تا آب بجوشد و قند در آن حل شود.
سپس توت فرنگی ها را که بهتر است خیلی قرمز و رسیده باشند خوب شسته و ضد عفونی می کنیم ، سپس برگ    آن ها را نیز گرفته و همه را داخل یک کیسه تنظیفی می ریزیم و در آن را محکم با یک نخ ضخیم یا یک روبان می بندیم.
وقتی که شهد به جوش آمد کیسه را داخل آن گذاشته و قسمت سر کیسه را که گره زده آیم از کنار قابلمه بیرون می گذاریم تا راحت بتوانیم از آن خارج کنیم .
حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم تا آرام آرام بجوشد . کم کم توت فرنگی ها را می پزد و نرم می شود و آب آن داخل شهد می شود.
پس از این که مطمئن شدیم عصاره توت فرنگی کاملا داخل شربت شده کیسه را خارج می کنیم و می گذاریم شربت بجوشد و کمی غلظت پبدا کند . در آخر کار می توانیم برای خوش طعم تر شدن شربت به آن به مقدار دلخواه جوهر لیمو اضافه کنیم تا هم کمی ترش شود و هم از شکر زدن شربت جلوگیری کند.
برای این که وقتی من را سرو می کنید بی مزه نشوم در داخل لیوان از قبل یخ بیندازید. / مجله زندگی ایده آل
برای به روز بودن  و دریافت آخرین مقالات و مطالب علمی-آموزشی و ویدئوهای جالب روز مباحث خانواده به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

طرز تهیه شربت توت فرنگی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog