فرق بین کنجکاوی و فضولی رابدانید

فرق بین کنجکاوی و فضولی رابدانید

 
هر فضولی در ابتدا یک کنجکاوی ساده است ؛  اما وقتی از حد بگذرد و وارد مسائل جزئی تر و خصوصی تر شود ، به فضولی تبدیل می شود.  در این حالت فرد مقابل نسبت به شخص فضول ، موضعی به شدت تدافعی پیش می گیرد و گاهی حتی رابطه ی خود را با او قطع می کنند.
چه کنیم تا کنجکاوی یا اظهار نظر ما فضولی تلقی نشود ؟
۱ –   در زمان و مکان مناسب ، نظر یا عقیده ی خود را مطرح سازیم یا درباره ی چیزی سوال کنیم .
۲ –  لحن مناسب داشته باشیم و از لحن تند و خشن و نامهربان یا لحن تحسین آمیز بپرهیزیم.
۳ – حداقل شناخت را از شخصیت طرف مقابل مان داشته باشیم ،  زیرا در این میان بعضی افراد ذاتا علاقه ای به شنیدن  اظهار  نظر دیگران  ندارند ، یا از پرسش درباره ی مسائل خصوصی زندگی شان به شدت ناراحت  می شوند.
۴ – کلماتی را به کار می بریم که به ویژه هنگام اظهار نظر ها دوستانه ،  منصفانه و دور از درازگویی،  توهین و پیش داوری باشد.
افراد دوست داشتنی ، نه سلطه جو هستند و نه سلطه پذیر
اقراد دوست داشتنی نه در زندگی دیگران تجسس و فضولی می کنند و نه اجازه می دهند دیگران وارد حریم شخصی آن ها شوند .  این افراد به حریم شخصی کسی آسیب نمی رسانند و حقوق دیگران را زیر پا نمی گذارند ،  زیرا عزت نفس خوبی دارند و در نتیجه در زندگی فردی و اجتماعی خود ،  نسبت به دیگران از آرامش بیشتری نیز  بر خوردارند ./مجله راز
برای به روز بودن  و دریافت آخرین مقالات و مطالب علمی-آموزشی و ویدئوهای جالب روز مباحث خانواده به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

فرق بین کنجکاوی و فضولی رابدانید


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog