با ابزار جست‌وجوی جدید گوگل می‌توانید پاسخ پرسش‌های خود را در لابلای هزاران کتاب بیابید

تصور کنید هزاران نویسنده را یک‌جا گرد آمده باشند تا درباره یک موضوع بحث و تبادل‌نظر کنند. اکنون، گوگل روشی برای تشکیل چنین حلقه‌ای تنها در نیم ثانیه یافته است. ابزار جست‌وجوی هوشمند جدید «Talk to Books» برای یافتن یک پاسخ در اینترنت؛ به سراغ کتاب‌ها، رساله‌ها و تحقیق‌های مختلف در موضوع آن سوال می‌رود و بهترین ابزار برای گسترش تفکرات و دانستنی‌ها در طیف وسیعی از موضوعات است.

محل آگهی متنی داخل پست شما: سفارش بدهید!

جستجوی معمول گوگل بیشتر روی صفحات وب متمرکز بود. اما در مورد برخی از جستجوها واقعا یافتن مطلب در کتاب چیز دیگری است و مطالب عمیق تر و مشروح‌تر و ناب‌تری می‌شود پیدا کرد.
این ابزار دیروز توسط «ری کورزویل»؛ نویسنده، مخترع و پیش‌گوی معروف دنیای فناوری در یک سخنرانی TED معرفی شد. کورزویل به همراه تیم‌اش در گوگل توانسته‌اند این ابزار جست‌وجوی هوش مصنوعی «Talk to Books» را توسعه دهند.
شما می‌توانید سوال‌تان را در «Talk to Books» تایپ کنید تا این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی نزدیک به ۱۰۰ هزار کتاب ذخیره شده در گوگل را به دنبال پاسخ بگردد و فهرستی از پاسخ‌های احتمالی با زنجیره ارتباطی مناسب برایتان نمایش دهد.

رابط گرافیکی این ابزار بسیار شبیه به ابزار جست‌وجوی گوگل است و در آن نمونه سوال‌های ساده و رایجی نیز پاسخ داده شده و آماده بازدید کاربران هستند. گوگل می‌گوید هر سوال انتزاعی؛ بی‌ربط یا بی‌اهمیتی را می‌توانید از «Talk to Books» بپرسید تا به اطلاعات بیشتری برسید.
مطالعه ده‌ها کتاب در چند دقیقه
پاسخ‌ها از دل کتاب‌ها به صورت پاراگرافی انتخاب شده‌اند و در روبروی هر پاسخ هم عکس کتاب مورد نظر قابل مشاهده است. همین‌طور می‌توانید نام کتاب، نام نویسنده و لینک دسترسی به آن را ببینید.
برای مثال، ما سوال «?how to life better» را تایپ کردیم. پاسخ‌ها را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

«ری کورزویل» درباره نحوه کار این ابزار توضیح می‌دهد که مبتنی بر کلمات کلیدی نیست و با استفاده از شبکه عصبی، یادگیری عمیق و زبان طبیعی که در مجموع «جست‌وجوی معنایی» نامیده می‌شود؛ سعی می‌کند دنبال پاسخ‌ها درون کتاب‌های موجود باشد.
پاسخ‌ها ممکن است بسیار ساده و احمقانه یا کاملا پرمعنا و صحیح باشند. «جست‌وجوی معنایی» سعی می‌کند جملات پاسخ را طوری انتخاب و نمایش دهد که انگار فردی در یک گفت‌وگو یا میزگرد به زبان آورده است.
تیم «ری کورزویل» سال گذشته نیز سیستمی برای پاسخ‌گویی هوشمند و مبتنی بر یادگیری ماشینی به ایمیل‌ها طراحی کرده بودند.
کورزویل می‌گوید «Talk to Books» بهترین ابزار برای یافتن ایده‌های جدید و مطالعه گزینشی کتاب‌های مختلف پیرامون یک موضوع است. شاید سرگرم‌کننده و جالب به نظر برسد ولی می‌تواند طوفان‌های فکری جدیدی در کاربران ایجاد کند.
منبع

با ابزار جست‌وجوی جدید گوگل می‌توانید پاسخ پرسش‌های خود را در لابلای هزاران کتاب بیابید


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog