گوگل اپلیکیشنی سبک و سریع برای جست‌وجو با اینترنت کم سرعت عرضه کرد

گوگل برای کشورهای افریقایی که به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند؛ اپلیکیشن «Google Go» را عرضه کرد. این اپلیکیشن روشی سریع‌تر و سبک‌تر برای جست‌وجو در اینترنت با سرعت پایین است چون تا ۴۰ درصد نمایش اطلاعات را در مرورگر کاهش می‌دهد. همین‌طور، اجازه می‌دهد برخی جست‌وجوهای قبلی به صورت آفلاین دوباره نمایش داده شوند.

محل آگهی متنی داخل پست شما: سفارش بدهید!

گوگل در وبلاگ‌اش نوشته حتا جست‌وجوی صوتی در «گوگل گو» با یک اتصال موبایل ۲G نیز به خوبی کار خواهد کرد. حجم این برنامه فقط ۴ مگابایت است و انواع روش‌های جست‌وجوی سریع و مشابه را بدون نیاز به اینترنت پرسرعت برای کاربران فراهم می‌کند.

این نرم‌افزار عبارت‌های مشابه را به کاربران در جست‌وجو نشان می‌دهد تا کمتر تایپ کنند. همین‌طور؛ امکاناتی برای دسترسی به سایت‌ها، محتواهای صوتی و تصویری، کلیپ‌های ویدیویی یا گیف با کمترین زمان و مصرف اینترنت دارد. به راحتی می‌توان زبان برنامه را تغییر داد تا جست‌وجوها با زبان دوم انجام شوند.
نصب پیش‌فرض روی اندروید اوریو
کریستین لی؛ مدیر بازاریابی محصول فیسبوک می‌گوید:

« هرساله تعداد افریقایی‌های بیشتری به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند. غالب این افراد از طریق گوشی‌های موبایل به اینترنت متصل می‌شوند و گاها تنها دستگاه در دسترس برای استفاده از اینترنت است ولی به خاطر سرعت پایین، حافظه کم گوشی و نداشتن فضای ذخیره‌سازی مجبور می‌شوند دوباره از اینترنت خارج شوند. هزینه‌های بالای دیتای موبایل هم دردسر دیگری برایشان است.»

عرضه اپلیکیشن «گوگل گو» آخرین تلاش گوگل برای گسترش اینترنت در کشورهای افریقایی است. چندین سال است گوگل و فیسبوک با همکاری یکدیگر، طرح‌هایی را برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در کشورهای افریقایی دنبال می‌کنند و کاهش هزینه‌های اینترنت یا دسترسی به اینترنت حتا با پهنای‌باند کم نیز جزو اهداف‌شان است.

اپلیکیشن «گوگل گو» روی اندروید ۴.۳ به بالا و در ۲۶ کشور عمدتا جنوب صحرای افریقا قابل نصب است. البته، روی تمام گوشی‌های مجهز به اندروید اوریو به صورت پیش‌فرض نصب خواهد بود.
کاربران دیگر می‌توانند این برنامه را از روی گوگل‌پلی دانلود و نصب کنند. امتیاز این برنامه در همین مدت کم به ۴.۶ از ۵ رسیده است.
منبع

گوگل اپلیکیشنی سبک و سریع برای جست‌وجو با اینترنت کم سرعت عرضه کرد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog