موانع تحول اداری


موانع تحول اداری
دسته: حسابداری بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 37 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 47
پیام اكثر اصلاحات موفق و ناموفق اداری در جهان ، آن بوده است كه تحول به ندرت از طریق شانس یا تصادف حادث می شود ، بلكه نیازمند « مدیریت تحول » است

قیمت فایل فقط 8,500 تومان


موانع تحول اداری

موانع تحول اداری ؛
 
          پیام اكثر اصلاحات موفق و ناموفق اداری در جهان ، آن بوده است كه تحول به ندرت از طریق شانس یا تصادف حادث می شود ، بلكه نیازمند « مدیریت تحول » است .
 
          « مدیریت تحول » به مجموعه ی فعالیت ها و رفتار هدفداری تأكید دارد كه طی آن زیر ساخت های تحول مورد توجه و متناسب با شرایط و ویژگی های سازمان ، برنامه ریزی وجهت شروع تحول صورت می پذیرد .
 
          موفقیت تحول اداری ، در صورتی تضمین می شود كه مدیریت و راهبری آن بر عهده كسانی باشد كه عزمی راسخ و دیدگاهی روشن و مقبول نسبت به آینده و مسیر حركت اصلاحات داشته باشند.
 
          نقش مدیریت تحول همانا انتقال این عزم و دیدگاه روشن نسبت به آینده در سازمان می باشد ، همچنین ایجاد هماهنگی های لازم نسبت به ایجاد درك روشن نسبت به اثرات و اهمیت تحول از دیگر نقش های مدیریت تحول به شمار می رود.
 
          مدیریت تحول خود حركتی را طراحی می نماید كه نسبت به تمامی اركان و ابعاد و ملزومات آن حركت دركی روشن و شفاف دارد . كه ضمن این آگاهی تمامی عوامل تقویت كننده و بازدارنده را نیز به طور دقیق شناسائی خواهد نمود وبر اساس آنها مراحل بعدی را گام خواهد برداشت .
 
          در این مقاله می خواهیم پیرامون موانع و عوامل بازدارنده تحول اداری بحث كنیم ، باشد كه بتوانیم با بازكردن زمینه این بحث به گونه ای امكان تحقق تحول اداری را تسریع نمائیم .
 
          شناسائی موانع عمده تحول اداری خود به عنوان یك بحث آسیب شناسانه مورد توجه خواهد بود . و پرداختن به آن بسیار مهم می باشد.
 

 
عمده موانع تحول ادرای را به شرح زیر می توان برشمرد:
 
1-  مقاومت گروه های متأثر از اصلاحات « زیان بران اصلاحات و دینفعان وضع موجود » :تحول اداری به نوعی به هم ریختن یك ساختار غیر كارآ با بهره وری پایین با فرهنگ سازمانی مبتنی بر عدم مشاركت جمعی و عدم بهره برداری از توانائی های افراد ، در جهت طراحی ساختاری پویا و بهره ور با رفتار سازمانی كاملاً همگرا و فرهنگ سازمانی مشاركت طلبانه و خلاق ، خواهد بود . در این بین گروه ها و افرادی كه خود از پتانسیل پایینی برخوردار هستند و همچنین كارآئی و بهره وری لازم را نیز ندارند و نمی توانند این ساختار شكنی را تحمل نمایند ، با ایجاد زمینه های یأس و نا امیدی و بیان عباراتی كه به نوعی این ساختار شكنی را مانند سایر فعالیت های غیر كارآ معرفی نماید ،  سعی خواهند نمود تا مانعی جهت تحقق تحول ایجاد نمایند.
 
می توان این گروه را « زیان بران اصلاحات و ذینفعان وضع موجود » نام گذاشت . كسانی كه اصلاحات / تحول اداری دخمه های كم كاری ، پشت هم اندازی ، بی انگیزه گی ، عدم كارآئی ، بهره وری كم و برخورد ارباب مآبانه با مراجعانِ ، آنها را ویران خواهد نمود . و بر همین اصل است كه از تحول زیان می بینند . تمام حیات و هستی كاری این گروه در پایدارماندن وضع موجود است ، وضعی كه طی آن سازمان ها نه تنها رشدی نخواهند داشت ، بلكه حتی از درون نیز به مرور منهدم خواهند شد .
 
 
فهرست مطالب
 
 
موانع تحول اداری ؛ 3
 
عمده موانع تحول ادرای را به شرح زیر می توان برشمرد: 4
 
تاثیر توسعه نهادهای سیاسی بر تحول نظام اداری.. 11
 
چكیده 11
 
مقدمه. 11
 
روش تحقیق. 12
 
به طور كلی تحلیل ساختاری-كاركردی بر دو نكته تأكید می ورزد: 12
 
یافته های تحقیق. 13
 
منابع و مآخذ: 31
 
تحول اداری.. 33
 
·       الف) اهداف تحول اداری.. 33
 
·       ب) محورهای تحول درنظام اداری كشور. 33
 
1-  برنامه منطقی نمودن اندازه دولت.. 33
 
2-برنامه تحول درساختارتشكیلاتی. 34
 
3-برنامه تحول درنظام های مدیریتی. 35
 
4- برنامه تحول درنظام های استخدامی. 36
 
5- برنامه آموزش وبهسازی نیروی انسانی. 36
 
6- برنامه اصلاح فرایندها وروشهای انجام كار. 37
 
7- برنامه ارتقا وحفظ كرامت مردم 38
 
موانع فراروی تحول اداری و راهبردهای اساسی مقابله با آنها 44
 
4ـ پیش‌بینی و تدوین نظام نظارت بر فرآیندهای تحول. 47
 
7ـ پیش‌بینی ساز و كارهای تامین نیروهای كارشناسی مورد نیاز  47

قیمت فایل فقط 8,500 تومان


برچسب ها : موانع تحول اداری , موانع تحول اداری , تحول اداری , مقاله موانع تحول اداری , تحقیق موانع تحول اداری , پروژه موانع تحول اداری , تحول , اداری , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق
دانلود پروژه و پایان نامه

موانع تحول اداری


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog